Jumaat, Disember 28, 2012


Kesian beb. Walaupun dia lantang bersuara, tapi nampak gayanya makin ramai pulak orang yang benci dengan dia. Kenapa perkara ni boleh berlaku?

Kalau tengok orang lain, masih boleh tahan lagi. Berdakwah pun kena ada caranya jugak. Bukan boleh main ikut suka hati je nak melabelkan orang sesuka hati.

Mungkin disebabkan itulah tindakan dan kenyataan yang dia keluarkan selama hari ini membuatkan orang semakin muak dan jelak tengok dia.

Bak kata sesetengah orang, dah terlampau 'over' dah dia ni. Taksub tak tentu arah. Mungkin sebab tu la suami dan kekasih dia sendiri pun angkat kaki.

Rupanya rajin sangat meroyan macam orang Gila. Siapa yang tahan beb kalau duduk sebumbung dengan orang yang mulutnya bila bercakap macam bau longkang!!!

Tapi, apa nak heran ye tak. Orang baru kenal dunia Politik, memang macam ni kot perangai dia. Baru kenal 'Alif, Ba, Ta' ni, dia nak la heboh satu kampung.

Nama dia pun dah semakin redup dalam industri. Tapi, itu semua bukan salah orang lain. Bukan sebab orang nak 'gam' dia. Tinggal lagi, mulut tu celupar sangat.

Jadi, kalau dia tak keluarkan kenyataan yang songsang macam ni, orang takkan ambik 'port' sangat pasal dia. Dah tentu - tentu dia akan terus tenggelam. Nak tak nak, kena la dia cari publisiti sikit. Baru la orang boleh bercerita pasal dia!!! 
Kalau di’lihat kepada banner di’belakang Abby Abadi ketika berucap ini, ianya dirakam sekitar Oktober 2012 dan kenyataan yang satu ini baru sahaja mendapat perhatian.
Kami tiada masalah jika Abby Abadi ingin berdakwah dengan cara yang beliau pilih, tetapi jika dengan sengaja menjatuhkan hukum ke’atas rezeki orang lain — itu lain macam.
Dalam video yang di’rakam, Abby Abadi keluarkan kenyataan mengatakan rezeki yang di’terima para artis terutamanya para pelakon hari ini adalah haram & tidak mengikut syariat.
“Haram rezeki kepada pelakon yang berlakon tanpa mengikut syariat Islam — saya kongsikan tetapi tidak ada siapa yang peduli — boleh tengok sendiri dengan apa ada dalam TV”
Memetik komen seorang penonton video ini, Adila Asrul “Dia sudah melampau dan perlu betulkan cara penyampaian supaya tidak terlalu taksub dengan apa yang dia miliki sekarang” - SUMBER
Ps: Bila bercakap dengan orang yang tak sedar diri dan terlampau banyak sangat minum 'clorox' memang macam tu la gayanya. Kalah orang mabuk todi!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Kalu camtu, pendapatan dia masa rancak berlakon dulu (termasuk harta) sudah ke disedekahkan ke Baitulmal ?. Kalu belum baik buat segera...tu pendapatan yg haram gak....Kalu tk, tk gunalah berdetam detum..

    BalasPadam
  2. PATUT LER ABBY MAK NENEK KENE TENDANG DGN LAKI DIA. PADAN MUKA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping