Isnin, Januari 07, 2013


Kalau korang nak tau, ini la caranya Si Khalid Gagap dan Rejim Pakatan Selangor tu jaga Kebajikan Rakyat. Caranya mudah. Menyusahkan rakyat.

Jangan pulak lepas ni Rejim Si Khalid Gagap tu kata ibu bapa pelajar - pelajar tu tak mengundi diorang pulak. Sebab itu la pelajar - pelajar tu terpaksa mengharungi kesukaran sedemikian rupa!!!
KUALA SELANGOR: Kegusaran dan kebimbangan  pelajar Univesiti Selangor (Unisel) mengenai keselamatan mereka untuk menghuni di bangunan asrama ada asasnya.
Tinjauan FMT dikebanyakkan blok asrama di sini mendapati mendapan dan rekahan wujud terutama membabitkan bahagian bawah bangunan tersebut.
Bangunan asrama yang mempunyai 40 blok, kebanyakkannya wujud masalah itu dan pihak Unisel telah pun mengambil langkah proaktif untuk mengosongkan bangunan tersebut dengan segera.
Sementara itu, pelajar yang ditemui rata-rata terkejut dengan notis singkat dikeluarkan pihak pengurusan universiti yang meminta mereka mengosongkan asrama.
Notis singkat ini nyata memberi kesukaran kepada para pelajar memandangkan masih ada kelas dan peperiksaan yang diadakan.
Auni Syamimi Alya Ahmad A Murad, 19, ketika ditemui berkata pemberitahuan  mengenai pengosongan asrama hanya diketahui selepas pulang cuti perayaan Krismas melalui portal universiti.
“Notis  mendadak ini membuatkan kami tertekan kerana menjelang musim peperiksaan kami diminta berpindah.
“Arahan ini menyukarkan kami semua. Walaupun Unisel ada menyediakan kediaman, namun jarak dengan universiti sangat jauh menyebabkan kami memilih untuk mencari rumah sewa sendiri di kawasan berdekatan bagi memudahkan kami ulang-alik ke fakulti,” katanya kepada FMT.
Menurut Nur Shafiqa Mohd Hassan, 21, arahan secara mengejut dan keadaan persekitaran asrama yang didakwa berdepan tanah mendap ini telah menimbulkan kebimbangan kepada ibu bapa mereka.
Notis singkat itu juga menyukarkan beliau dan rakan-rakan untuk mencari rumah sewa sedangkan mereka perlu menumpukan perhatian bagi peperiksaan yang bakal berlangsung esok.
Turut mengejutkan Nur Syafiqa apabila mendapati kadar sewa turut naik mendadak daripada RM500 kepada RM1,200 seunit.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. blog sampah bhai.menteri besar yang ko kata gagap ni lah yang banyak membukak mata rakyat selangor bhai.kaki ritnah la ko ni bhai....sori,tumpang lalu..kah..kah..kah...p/s: mesti ko tak publish komen aku,kah...kah...kah......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping