Isnin, Januari 07, 2013


Sebelum ni, kita anggap bahawa hanya PAS sahaja yang sanggup gadaikan segalanya demi memenuhi nafsu Politik mereka. Malangnya, anggapan kita tu jelas meleset.

Sebab, bukan sahaja PAS yang sanggup gadaikan apa sahaja demi kuasa, tapi DAPigs jugak macam tu. Mereka sanggup ketepikan Perlembagaan parti sendiri.

Sama la macam PAS yang sanggup gugurkan perjuangan Negara Islam dan perlaksanaan Hukum Hudud demi untuk bersekongkol dengan DAPigs.

Selama hari ini, DAPigs sering mendabik dada mengatakan yang KONONnya parti itu Bersih dari sebarang skandal yang membabitkan penyelewengan kuasa.

Alasan tu sebab selama hari ini DAPigs tak diberi kuasa penuh. Sekarang, mereka diberikan kuasa. Maka peluang itu yang digunakan sebaik mungkin.

Disebabkan itu jugak, DAPigs sanggup mengenepikan prinsip mereka untuk tidak mengambil apa - apa demi kepentingan diri sendiri atas dasar peribadi.

Jadi, tak heran la kenapa diorang beria - ia sangat nak tutup skandal tanah balak pemimpin mereka sendiri dengan isu - isu remeh seperti pemilihan CEC tu.

Bagi mereka, isu kesilapan Bengong yang dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan tu lebih besar kalau nak dibandingkan dengan penyelewengan balak di Kelantan.

Bila timbul isu pasal tanah balak tu, masing - masing tak pulak nak berebut untuk mempertahankan pemimpin yang terlibat. Diorang biarkan dia sorang je jawab.

Dari satu sudut, nampak macam ada yang tak kena. Tidak dapat dinafikan bahawa keuntungan dari skandal tanah balak tu bukan sekadar menguntungkan satu pihak. 

Tapi ianya dapat dikongsi. Mungkin juga ianya akan digunakan sebagai dana Pilihan Raya Umum yang akan datang. Siapa tahu? Puak - puak Pakatan ni bukan boleh percaya sangat.

Mungkin disebabkan itu la pemimpin - pemimpin DAPigs ni bergilir - gilir tampil untuk memesongkan pandangan rakyat. Termasuk la Si Tony Puaka ni. 

Dia pun tak nak ketinggalan. Kalau dia ketinggalan, nanti takut tak de pulak bahagian dia. Sebab tu la dia pun tumpang sekaki untuk menghangatkan lagi isu pemilihan CEC yang ternyata Bangang nak mampus tu. Kalau dah dasar penipu tu, penipu la jugak!!!
SHAH ALAM: DAP akan membincangkan langkah untuk mengelakkan kesilapan pengiraan undi pada mesyuarat peringkat pusat dalam masa terdekat.

Setiausaha Publisitinya, Tony Pua berkata DAP memandang serius mengenai kejadian yang berlaku ketika pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu tempoh hari.

“Sudah pasti perkara ini akan menjadi topik utama dalam mesyuarat nanti. Parti akan pastikan perkara ini tidak akan berulang,” katanya kepada Sinar Harian.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping