Rabu, Januari 30, 2013


Hah! Dengar sini pencacai - pencacai Pakatan Pembangkang. Jangan ingat cerita pasal Ustaz Nasha tu dapat menenggelamkan isu pasal kalimah Allah ni.

Rakyat Malaysia masih lagi menunggu permohonan maaf dari Si Biawak Guan Eng tu sebab sengaja mencetuskan isu tu sebelum ini.

Dia masih lagi perlu bertanggungjawab terhadap isu pemberian kitab Bible kepada pelajar sekolah sebelum ini di Pulau Pinang. Yang tu memang dia dah tak boleh lari.

Biar pun pihak Polis kata kitab Bible tersebut bukan dalam versi Bahasa Melayu, Si Biawak tu masih perlu menjelaskan, kenapa ianya disebarkan dihadapan sekolah tu.

Tak kira sama ada ianya ditulis dalam bahasa Inggeris atau bahasa Melayu, soalnya kenapa diorang nak edarkan kitab tu disekolah? Apa tujuannya?

Soalan - soalan tu masih lagi belum berjawab. Malah pendirian PKR serta Si Ketua Penipu tu sendiri pun masih belum dijelaskan kepada rakyat.

Bila ditanya, balik - balik Si Ketua Penipu tu nak jadikan Si Hadi Awang sebagai kambing hitam. Nampak sangat la dia nak lari dari tanggungjawab dia dalam isu ni.

Macam mana dia nak jadi pemimpin sedangkan tanggungjawab macam tu punya besar pun dia sanggup abaikan begitu saja? Kalau setakat nak elak diri je, baik tak payah.

Korang bayangkan. Tanggungjawab kepada agama pun dia sanggup abaikan, apatah lagi tanggungjawab dia terhadap rakyat kelak. Lagi la dia buat tak kisah. Orang macam tu ke yang nak dijadikan sebagai pemimpin? Jangan harap la!!!
DAP dan PKR tolak, PAS beransur. Macam mana agaknya PAS nak bersihkan dirinya dari persepsi popular ini jika segala gerak langkahnya kebelakangan ini jelas begitu.

Tolak ansur...mungkin perkataan yang agak lembut untuk simpulkannya. Namun ada  orang yang tidak fikir dua kali untuk label parti itu kini hanya ' pak turut' saja.

Ada juga yang buat lawak PAS hanya menonjol  apabila ada demonstrasi di mana unit amal PAS jadi pengawal lalulintas.
Terbaru, ambil saja contoh kes penyebaran Bible di luar sebuah sekolah di Pulau Pinang, negeri yang ditadbir pakatan pembangkang.
Cuba periksa, mana ada dengar suara-suara bantahan dari pemimpin PAS? Satupun tidak ada. Semua senyap seribu bahasa. Baik ulama mahupun yang bukan ulama di dalam parti itu.
Hairan bin ajaib juga memikirkan sebelum PRU12 jika ada isu-isu sensitif begini, PAS paling ke depan, dulu bukan soal sebar Bible, hendak buat Majlis Perundingan Antara Agama pun PAS bantah bukan main.
Tetapi kini, selepas menang dan menguasai beberapa negeri, PAS nampaknya sudah tidak minat isu-isu agama.
PAS yang selama ini didokong oleh gerakan Islam dengan harapan membawa aspirasi mereka telah dan sedang mengkhianati amanah tersebut. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Logik jika nak katakan ini semua untuk dapatkan sokongan dari Kristian Sabah dan Sarawak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping