Selasa, Januari 15, 2013

Masa Himpunan Shamshidar tu, tak de pulak diorang buat larangan macam tu ek... 
Halamak!!! Apa cerita ni? Apa pasal pulak MB Kedah tu nak tuduh puak - puak DAPigs tu berperangai tak senonoh bila nak buat sambutan Tahun Baru Cina nanti?

Adakah dia nak kata yang puak - puak DAPigs tu semuanya tak bertamadun belaka sehingga terpaksa dikeluarkan amaran seperti ini?

Dah macam nak tuang minyak atas api yang tengah marak pulak dah gayanya. Dah la diorang bantah desakkan DAPigs yang dibuat oleh Si Guan Eng tu.

Sebelum ini, DAPigs membantah larangan yang dikeluarkan oleh Rejim PAS Kedah mengenai tatacara pemakaian sewaktu sambutan Tahun Baru Cina nanti.

Sekarang, Rejim PAS Kedah tetap jugak menggariskan larangan tersebut dan akan bertindak menghentikan program sekiranya larangan tersebut tidak dituruti.
Antara syarat yang ditetapkan ialah setiap peserta yang terlibat dengan persembahan pentas pada program itu sama ada lelaki atau perempuan (kanak-kanak dan dewasa) mesti berpakaian sopan dan tidak menjolok mata, katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan di sini hari ini.
  
Sebelum ini pada 9 Januari, satu garis panduan dikeluarkan anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah melibatkan aspek pakaian, nyanyian dan tarian.
  
Ia menetapkan cara berpakaian pegawai dan artis yang terlibat hendaklah bersopan, tidak menjolok mata, artis digalakkan membuat persembahan nyanyian dan lagu berunsurkan ketuhanan atau nasihat dan tidak melalaikan serta melampau.
Wah!!! Hebat betul Tok Jan ni ye. Sanggup dia nak hentikan program semata - mata kerana sikap tak bertamadun puak - puak DAPigs tu.

Bagi Semut, bagus la kalau Tok Jan bertegas macam tu. Tapi, jangan pulak dia nak salahkan orang lain bila sokongan terhadap puak - puak Parti Angguk Saja tu berkurangan nanti. Sebab semua ni bukan salah orang lain. Salah diorang jugak!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping