Sabtu, Februari 09, 2013


Huh! Ini ke gaya seorang pemimpin yang bertanggungjawab? Kalau dulu, bukan main lagi dia sokong Si Wong Teck tu. Sekarang dia biar je Wong Teck tu bersendirian.

Yang dia pulak, setakat cuci tangan je. Dia kata pulak yang dia tak terlibat. Nampak sangat la Si foolziah ni sebenarnya hanya nak menyelamatkan diri sendiri. Dia ni bukannya pejuang rakyat. Setakat nak mempergunakan puak - puak Kahak Hijau tu je!!!
SHAH ALAM: Pembangkang mengambil pendirian untuk menjarakkan diri daripada dikaitkan dengan sebarang kenyataan yang dikeluarkan Pengerusi Himpunan Hijau Wong Tack berhubung ancaman untuk membakar loji nadir bumi Lynas Corp di Gebeng.

Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh berkata Pakatan Rakyat tidak bersama Wong Tack kerana pihaknya yakin perkara tersebut dapat diselesaikan menerusi undang-undang.

"Seperti yang saya tegaskan sebelum ini, Pakatan tidak bersama cara sebegitu kerana kita ada undang-undang.

"Itu pendirian beliau secara peribadi. Pakatan tidak berpegang cara begitu kerana negara kita ada undang-undang. Kita akan gunakan saluran undang-undang untuk hentikan Lynas," katanya kepada Antarapos.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Wong Tack yang mengancam mahu membakar loji itu sekiranya kerajaan yang dipilih selepas Pilihan Raya Umum ke-13 tidak menutup operasi kilang tersebut dalam tempoh 30 hari.

Namun kenyataan Wong Tack itu akhirnya memakan diri apabila beliau akan dipanggil polis bagi membantu siasatan kerana didakwa cuba mencetuskan kekacauan.

Dalam pada itu, Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan berkata beliau yakin kenyataan Wong Tack itu hanya sekadar metafora bagi menzahirkan kekecewaannya.

Justeru Fuziah menyeru pihak polis agar menumpukan perhatian untuk menyelesaikan masalah yang lebih besar berbanding isu Wong Tack.

"Saya yakin Wong Tack tidak bermaksud secara literal. Itu hanya metafora sahaja, cara percakapannya untuk meluahkan emosi beliau.

"Itu hak polis tapi saya ingin seru kepada polis, ada banyak lagi yang perlu diambil tindakan seperti kes jenayah.

"Saya seru, beri keutamaan kepada masalah seperti gejala sosial yang tidak dapat dibendung. Harus polis beri tumpuan kepada perkara tersebut. Wong Tack berseorangan," katanya. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Biasa Cina (DAP/Himpunan Hijau) tipu Melayu (Melayu PAS/PKR) tapi kali ini terbalik pulakkkkk. Padan muka Cina (DAP/Himpunan Hijau)...Yang untung BN jugakkkkkkkkkkk

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping