Rabu, Februari 13, 2013


Ini hakikat dunia realiti semasa yang tak mungkin dapat diterima oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Nak pulak budak yang suka fitnah terhadap orang tu.

Siapa lagi kalau bukan Si Rafizi Jambu tu la. Dia kan suka buat kerja - kerja yang tak masuk akal ni. Sebab tu la dia tak dapat nak terima kenyataan.

Selain menjanjikan benda - benda yang tak munasabah kepada rakyat (yang kita tau semuanya takkan dilaksanakan) Si Rafizi tu takkan mampu terima berita dibawah.

Selama hari ini, Si Rafizi Jambu serta puak - puak Haramjadah Pakatan Pembangkang tu telah menjanjikan kepada rakyat untuk turunkan harga kereta.

Apa yang diorang buat sebenarnya adalah satu penghinaan terhadap rakyat Malaysia. Diorang anggap kita ni semuanya tak mampu nak beli kereta. Miskin sangat la kita ni.

Jadi sekarang, SH nak tanya korang secara ikhlas. Sesak tak jalan masa korang balik kampung baru - baru ni? Banyak tak kereta atas jalan? Tentu banyak kan.

Menurut laporan, berpuluh - puluh ribu kenderaan milik warga kota bergerak pulang ke kampung halaman masing - masing sempena cuti Tahun Baru Cina ni.

Jadi, korang bayangkan. Kalau Pakatan kata rakyat Malaysia sekarang ni tak mampu nak beli kereta sendiri, mana datang pulak kereta yang banyak - banyak tu?

Semua main sewa ke? Atau kereta tu semuanya turun dari langit? Korang bayangkan pulak kalau harga kereta diturunkan kelak. Jalan makin tak sesak ke gamaknya?

Bila kereta dah murah, jalan pun semakin lengang. Begitu ke realitinya? Dah tentu la tidak kan. Dah tentu la jalan akan bertambah sesak. Jadi, korang fikir cerdik ke tidak puak - puak Pakatan Haramjadah tu!!!
KUALA LUMPUR: Trafik bergerak perlahan di beberapa lebuh raya utama dan ia dijangka berlarutan hingga tengah malam ini ketika orang ramai bergerak pulang ke ibu kota dan destinasi lain selepas cuti sempena sambutan Tahun Baharu Cina.
Jurucakap Pusat Kawalan Trafik Plus Expressways Bhd ketika dihubungi melaporkan keadaan sesak dari Simpang Pulai ke Bidor, Tapah ke Gopeng serta kawasan Rehat dan Rawat Seremban (arah utara) menghala ke Kuala Lumpur.
Beliau berkata kenderaan juga bergerak perlahan dari Changlun ke Bukit KayuHitam, Sungai Petani Selatan ke Bertam, Taiping Utara ke Bukit Merah, serta darikawasan Rehat dan Rawat Sungai Perak ke terowong Menora.
Katanya, di arah selatan, aliran trafik perlahan sejak petang dari Tangkak ke Jasin, Ayer Hitam ke Machap dan Sungai Renggam ke Kulai. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Penjualan kenderaan bermotor pada tahun lalu adalah merupakan rekod tertinggi mengalahkan jumlah pada tahun 2010.

    Di sebalik syarat2 pinjaman yang ketat yang dikenakan oleh institusi kewangan, pembelian kenderaan bermotor terus meningkat.

    Rakyat Malaysia sebenarnya mampu.. Ini faktanya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping