Jumaat, Februari 01, 2013


Huh!!! Betul la Si Tok Pekong sekor ni jenis manusia yang cakap tak serupa bikin. Setakat tuduh orang je memperjuangkan kroni buat apa.

Walhal dalam masa yang sama, dia pun dua kali lima je. Lagi teruk pulak tu. Semata - mata nak kroni dia jadi wakil rakyat, siap paksa akar umbi.

Sedangkan akar umbi dah tolak calon yang nak diletak dikawasan tersebut. Tapi Si Tok Pekong tu apa peduli. Dia tetap nak kroni dia jugak bertanding.

Sebelum ini, calon yang nak ditempatkan dikawasan Setiawangsa tu dah tewas banyak kali dikawasan tersebut. Pun Si Tok Pekong tu nak dia bertanding kat situ?

Nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Pembangkang ni tak dengar luahan hati dari akar umbi. Kalau dia nak kroni dia bertanding, sapa - sapa pun tak boleh bantah.

Kalau sebelum ini, semua calon yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum lepas mewakili PKR semuanya kroni Si Ketua Penipu tu. Dari isteri sampai la ke anak beranak.

Tu tak ketinggalan pulak bekas Setiausaha dia sendiri. Si Khalid Gagap tu memang pencacai dia dari dulu lagi. Pun dia nak kata orang lain memperjuangkan kroni masing - masing?

Dasar manusia tak sedar diri macam Si Ketua Penipu tu memang dah tak boleh nak ubah dah. Kalau bab menuduh orang bukan main lagi dia. Tapi, perangai dia lagi buruk. Tuduh orang sedangkan perangai dia sendiri pun mengalahkan BERUK!!!
SHAH ALAM: Ibrahim Yaakob, anak kepada bekas Datuk Bandar Kuala Lumpur (DBKL), dicalonkan semula oleh PKR untuk bertanding di kerusi Parlimen Setiawangsa, menurut sumber-sumber PKR.
Pembantu Khas kepada Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim itu bertanding di kerusi sama pada pilihan raya umum (PRU) yang lalu, tetapi tewas kepada Datuk Sri Zulhasnan Rafique.
Pada PRU ke-12, Ibrahim hanya mendapat 17,335 undi berbanding Zulhasnan yang mendapat 25,489 undi.
Menurut sumber-sumber parti, pencalonan Ibrahim menimbulkan keresahan dikalangan akar umbi tetapi akhirnya dipersetujui selepas campurtangan Anwar sendiri.
Pencalonan beliau dikatakan adalah untuk membalas jasa khidmatnya pada kepada Anwar.
"Walaupun beliau boleh dikatakan kurang mesra rakyat dan hanya mempunyai sokongan terhad dikalangan penyokong bawahan. Namun PKR terpaksa akur kepada kehendak Anwar," kata sumber itu. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping