Isnin, Februari 11, 2013


Nah!!! Baca dulu cerita dibawah ni sebelum pandai - pandai nak tuduh orang lain membuat diskriminasi terhadap mereka. Jangan ingat diorang bagus sangat ye. Hakikatnya, perangai diorang lagi macam GAMPANG!!!
FlyingKick - Jam 4:30 petang tadi, beberapa buah lori MPPP dan lima buah motosikal serta sebuah kenderaan pacuan empat roda dari jenis Perodua KEMBARA sedang menjalankan kerja-kerja membuang bendera 1Malaysia dari kawasan McCalum sehinggalah ke Bayan Lepas.


Di Sekolah Hian Chiang, tindakan yang serupa juga telah diambil oleh petugas-petugas MPPP. 
Apabila ditanya, kata mereka, arahan tersebut datangnya daripada Lim Guan Eng!

Menariknya, tiada tindakan yang serupa di negeri-negeri yang dikuasai oleh Barisan Nasional dan UMNO walaupun bendera, bunting, banner, pemidang dan sebagainya milik Pakatan Rakyat, bersepah-sepah dan bergantungan di sana sini.

Terdapat satu insiden di pintu masuk Sekolah Hian Chiang semasa ketibaan Perdana Menteri. Seorang lelaki Cina yang merupakan penyokong kuat DAP dan menganggap Melayu sebagai pendatang di Pulau Pinang dan Pulau Pinang sebagai milik Cina, telah membaling nasi dalam bekas polistrin ke arah Perdana Menteri. Bagaimanapun, balingannya tidak tepat dan mengenai orang lain.

Ketika Lim Guan Eng membanggakan dirinya kerana menyambut keberangkatan tiba DYMM Raja Permaisuri Agong di Pulau Pinang, seorang lelaki Cina telah ditahan oleh pihak berkuasa kerana memberikan isyarat lucah kepada konvoi dan kenderaan yang dinaiki oleh Raja Permaisuri Agong.

Manakala di Gurney, ketika Perdana Menteri sedang melakukan walk-about, seorang lelaki Cina telah membaling mercun bom berhampiran Perdana Menteri. Najib Abdul Razak pada ketika itu sedang makan di food court.

Ramai yang melihat tindakan dan perbuatan berkenaan dilakukan oleh DAP bagi mewujudkan provokasi agar rakyat Malaysia saling bermusuh dan menumpahkan darah antara satu sama lain. Bagaimanapun, ramai pula yang melihat, itulah sikap sebenar DAP yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa belang dan temberang mereka telah pun diketahui. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Notis: Pakatan Rakyat jamin tutup loji radioaktif Lynas; ini adalah berita yang amat berperikemanusiaan bagi menyelamatkan pekerja Lynas yang terkena radioaktif.... berapakah bilangan pekerja yang sudah meninggal? Harap himpunan hijau menyiasat kerana didapati bilanga pekerja semakin menyusut..... nampak macam dah kosong kilang itu, ada ke yang masih hidup lagi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping