Rabu, Februari 20, 2013


Huh! Nampak gayanya PAS sekarang ni ada masalah konflik dalaman yang semakin memburuk dan tidak lagi dapat dibendung oleh Majlis Syura.

Katanya, banyak nama lama dalam senarai PAS terdahulu telah pun digugurkan oleh Majlis Syura kerana tidak menepati syarat - syarat yang dikehendaki.

Antara alasan yang diberikan ialah mereka yang tersenarai sebelum ini mempunyai sifat - sifat suka lompat parti. Kononnya diorang ni mudah berubah pendirian.
“Calon yang kita gugurkan dalam proses di peringkat Majlis Syura Ulama kerana syaratnya tidak mencukupi dan nama ini dikembalikan semula kepada Jawatan Kuasa Kerja Pas Pusat dengan senarai yang bersih,” katanya.
Mereka yang disenaraikan sebagai calon, katanya, mempunyai ciri-ciri yang diyakini untuk mempertahankan dasar parti serta boleh menjaga keperibadian supaya tidak menjejaskan imej  parti.
“Ciri-ciri ini kita yakin, dia boleh mempertahankan dasar parti dan boleh jaga keperibadian supaya tidak keluar parti… Alhamdulillah, setakat ini tiada calon yang melompat dalam Pas,” katanya. - seterusnya...
Kiranya, diorang ni tak amanah la jugak. Dan sebab itulah nama - nama mereka ini digugurkan oleh PAS melalui Majlis Syura. 

Mana la pemimpin PAS tu tak mudah nak berubah pendirian. PAS sendiri tak konsisten dengan perjuangan mereka. Diorang sendiri mudah berubah - ubah.

Sekejap kata kalimah Allah boleh digunapakai oleh bukan Islam. Lepas tu tukar pulak kata ianya tak boleh diguna pakai dalam kitab Bible.

Dulu, diorang sibuk nak memperjuangkan Negara Islam. Lepas kena balun dengan DAPigs, terus tukar kata Negara Islam tak de dalam tuntutan Al - Qur'an.

Tak cukup dengan itu, PAS jugak kata yang Hudud bukan lagi menjadi agenda utama kepada parti. Sebab itu perlaksanaan Hudud tidak dimasukkan dalam manifesto.

Nah!!! Tak cukup lagi ke sebab - sebab kenapa ada pemimpin yang berubah pendirian serta bertindak untuk keluar dari parti yang semakin hari semakin jauh dari Islam tu?

Ternyata PAS hanya memberikan alasan - alasan yang tak masuk akal semata - mata nak menuruti tuntutan yang dibuat oleh DAPigs. Diorang berjuang bukan sebab agama, tapi sebab Politik. Bab agama ni jadi alat mainan diorang je!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping