Isnin, Mac 25, 2013


Dah begitu pulak jadinya. Maknanya, bagi mana - mana pengikut tegar Parti Angguk Saja tu, setiap arahan dari pucuk pimpinan diibaratkan sebagai wahyu.

Semuanya WAJIB untuk dituruti. Kalau tidak, berdosa besar la diorang jawabnya. Itu gambaran jelas bagaimana pemikiran jumud puak - puak Pakatan Haramjadah ni.

Hak Kebebasan untuk memilih sudah dihapuskan dari mereka. Hak untuk menetukan masa depan sendiri pun telah dicabut oleh pucuk pimpinan.

Pun diorang masih lagi nak kata yang diorang ni pejuang - pejuang Islam sedangkan Islam menggalakkan umatnya menggunakan otak untuk berfikir?

Kalau dah semua ketetapan pucuk pimpinan perlu dituruti tanpa sebarang soal jawab, tak payah ada otak pun tak pe diorang ni. Dah jadi macam robot la pulak.

Pucuk pimpinan perlu set je diorang ikut mode yang tertentu. Lepas tu, diorang pun bergerak la ikut mode tersebut. Kalau suruh buat apa pun, diorang akan buat.

Bukan setakat ahli biasa je yang dah jadi macam 'Lembu Dicucuk Hidung' ni. Habis dengan Si Nik Aziz pun terjebak sama. Dia pun tak de kuasa nak melawan arahan Pusat.

Mana tidaknya. Dia sendiri kata yang dia 'terpaksa' bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang sebab ianya ketetapan pucuk pimpinan.
KOTA BHARU 24 Mac - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan beliau bukan sahaja akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sebaliknya akan terus bertanding sampai bila-bila walaupun jika terpaksa menggunakan kerusi roda ekoran keadaan kesihatannya yang uzur. 
Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau hanya akan berundur daripada politik sekiranya Pas tidak memerlukannya lagi manakala bagi PRU-13, Pas pusat telah membuat keputusan supaya beliau wajib bertanding. 
"Saya sebut dah kalau parti suruh bertanding, saya bertanding. Walaupun saya berkerusi roda saya bertanding, kalau parti kata cukup, cukuplah. 
"Sekarang ini sudah ada keputusan daripada pejabat agung dua tiga bulan lepas lagi, Nik Aziz wajib bertanding, Setiausaha Agung Pas (Datuk Mustafa Ali) sudah sebut," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka di sini hari ini.
Nah!!! Tidakkah itu menunjukkan kedangkalan akal fikiran mereka yang sempit? Buat letih je la diorang laung - laungkan Kebebasan Hak ni. 

Walhal, Si Nik Aziz tu boleh je bagi alasan kata dia dah tak berapa sihat untuk meneruskan perjuangan dan nak bagi laluan kepada orang lain. Takkan itu pun dia tak mampu nak buat?

Nampak sangat la yang kepimpinan PAS ni memang lemah. Nak buat pilihan sendiri pun tak mampu, macam mana nak memerintah Negara kelak? Memang alamat, jahanam la Negara kalau dah macam itu gayanya!!!

Ps: Mungkin sebab itu la diorang dengan mudah mengHalalkan benda yang Haram. Semuanya ikut pucuk pimpinan je!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Assalam Bro

    Jangan salahkan orang lain kalau sendiri yang memilih pemimpin yang dah bagai zombie... Kalau ketua nya zombie, pengikutnya pun spesis yang sama... Cakaplah apa pun Ketua zombie juga yang mereka ikut... Maknanya otak mereka dah tak bole berfikir...

    BalasPadam
  2. Pepatah Melayu ada menyatakan "Bertepuk sebelah tangan tak kan berbunyi"... PAS Inginkan Pok Nik bertanding dan Pok Nik sendiri pun Suka nak pegang jawatan. Maka PAS & Pok Nik adalah :
    AIDS = Aku Ingin, Diapun Suka.


    http://mycybertrooper.net.ms

    BalasPadam
  3. Dia yg gila kemaruk nak bertanding lps tu kt pusat yg suruh.alaaaaaa mcm la org x blh baca taktik dia tu.nak tipu org pas blh la.kesiannnnnnnn

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping