Rabu, Mac 06, 2013


Huh! Memang tak boleh pakai lansung Si Ketua Penipu tu. Nampak sangat yang dia ni sebenarnya memang ada niat jahat terhadap Kerajaan Malaysia.

Kalau sebelum ini, cubaan untuk membersihkan nama dia dalam laporan media antarabangsa ialah dengan cara menyaman Utusan serta TV3.

Tapi, dengan media luar macam Inquirer News milik Kerajaan Filipina tu dia sekadar nak bagi penjelasan je. Kononnya dia dakwa, media Malaysia tak bagi dia ruang penjelasan.
KUALA LUMPUR, 5 Mac — Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata beliau telah diberi peluang untuk membuat penjelasan bagi  membersihkan namanya oleh media Filipina berhubung laporan media negara berkenaan yang mendakwa sumber risikan Filipina yang mengaitkan seorang pemimpin Sabah yang rapat dengannya berjumpa dengan Sultan Sulu.
Anwar berkata, Philippine Inquirer telah menghubunginya pagi tadi untuk membolehkan beliau memberi penjelasan berhubung perkara itu ekoran penafiannya semalam berkenaan penglibatan beliau dengan insiden pencerobohan di Sabah.

“Saya telah dihubungi Philippine Inquirer pagi tadi untuk memberikan penjelasan melalui radio secara langsung dan akhbar mereka.
“Sepatutnya pagi tadi ... tapi saya menolak kerana sibuk atas urusan lain,” katanya kepada pemberita ketika sidang media di sini.
Nah! Kenapa pulak dia tak saman je media Filipina tu sedangkan Utusan serta TV3 hanya memetik laporan yang mereka siarkan sebelum ini?

Kan nampak sangat Si Ketua Penipu tu ada niat jahat. Dan, yang paling kita hairan, kenapa hanya Utusan dan TV3 je menjadi sasaran Si Ketua Penipu tu?

Sedangkan, dalam masa yang sama, media - media lain dalam Malaysia pun turut memetik perkara yang sama. Sebagai contoh Malaysian Insider dan Astro Awani.

Kenapa media - media seperti itu tidak pulak dikenakan sebarang tindakan yang sama macam Utusan serta TV3? Kan pelik tu.

Andai kata Si Ketua Penipu tu anggap bahawa penyiaran berita oleh kedua - dua media tersebut lebih terbuka, kenapa dia tak panggil diorang je buat penjelasan?

Nak! Sekali lagi Si Ketua Penipu tu kantoi dengan membuat dakwaan yang bukan - bukan. Taktik dia sekadar nak memburuk - burukkan media arus perdana pilihan rakyat. Itu pun dia masih nak jugak bagi alasan yang bukan - bukan ke!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. menolak sebab apa???? ini lah masanya dia bersihkan nama dia. atau orang tu tak da call dia langsung atau pun memang dia buat benda tu

    BalasPadam
  2. TANYA SAMA POHON mana jam omega ...NANTI JAWAB batang bengkok ada dekat ada kat JIJAH..TANYA SAMa JIJAH MANA BATANG BENGKOk ..... nanti jawab Jijah cinnadoll yang simpan

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping