Ahad, Mac 03, 2013



Seorang lelaki Cina jam 12:15 tengah hari tadi telah membuat laporan polis terhadap Chua Tian Chang (Tian Chua) berhubung kenyataannya, kematian dua orang anggota polis di Lahad Datu dua hari lepas adalah SANDIWARA UMNO-BN.

Pengadu, TEH HOCK YONG yang juga merupakan seorang pesara tentera dari Taman Lima Kongsi, Sungai Bakap telah mengadu, tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Tian Chua.

IMG-20130301-WA0004

Naib Presiden PKR yang mendakwa kejadian yang menyebabkan kematian dua orang petugas keselamatan negara dan penceroboh dari Filipina hanyalah sandiwara kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah mewujudkan suasana tidak aman di Sabah.

TEH HOCK YONG juga berpendapat, kenyataan Tian Chua merupakan satu hasutan yang akan menyebabkan segolongan rakyat membenci kerajaan, pasukan keselamatan serta menjatuhkan imej serta etika profesional pasukan keselamatan. 

Perbuatan Tian Chua juga merupakan satu penghinaan terhadap pasukan keselamatan serta anggota yang terkorban dalam insiden di Sabah.

Pagi tadi, jam 9:10 pagi pula, seorang wanita bernama Azizah @ Hasnah binti Sa’adin yang merupakan seorang pesara guru, turut membuat laporan polis terhadap Tian Chua. 

Laporan polisnya dibuat berdasarkan kepada kenyataan Tian Chua yang dibuat menerusi portal KEADILAN DAILY dan TWITTER miliknya yang menyatakan kejadian di Lahad Datu merupakan konspirasi UMNO. 

Azizah @ Hasnah mengharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap Tian Chua yang bukan sahaja telah menghina UMNO tetapi juga pihak polis yang telah bertungkus lumus mempertahankan negara serta keluarga perwira-perwira negara yang telah terkorban.


Ps: Erk, bukan la SH tak berapa percaya sangat dengan tindakan diorang buat laporan Polis ni. Tapi sejauh mana berkesannya tindakan tersebut?

Setakat kumpul banyak - banyak laporan Polis tu apa faedahnya kalau Si Tian Chuak tu masih jugak bersifat biaDAP sesuka hati dia je? Kalau tak de tindakan, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. 7 ANGGOTA POLIS DAH MAUT. NAJIB PUKIMAK DOK SIBUK KEMPEN LAGI. DIA TAK SEDAR YG PUNCA SEGALA MASALAH KERANA UMNO YG BERI IC. PECACAI2 UMNO TERUS MENERUS DIBODOHKAN DGN SESUAP NASI KANGKANG.

    BalasPadam
  2. Pulak dah...mana pulak sumber ko kata UMNO bagi IC..ko ada pi siasat sendiri kes ni?setakat copy paste haramjadah daily tak payah le.. bodoh tak bole diajar..

    BalasPadam
  3. bodoh mcm maa chaai PR jgk....bodoh punya org...ketua penipu,anak buah bodoh...tu yg dia org percaya sngt2 tu....

    BalasPadam
  4. si ketua penipu...anak2 buah bodoh....tu la yg ada dlm otak dia org....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping