Ahad, Mac 03, 2013


Memang sial la nasib Si Tian Chuak ni. Dia punya sial tu nampak gayanya melekat dari Si Khalid Gagap tu gamaknya. Tu pasal la orang makin hari makin menyampah.

Tapi, apa nak buat ye tak. Dah memang itulah jenis manusia pun diorang ni. Diorang ni bukannya ada benda lain nak dibuat. Asyik nak menipu je kerjanya. Suruh buat kerja, bapak Pemalasnya. Jadi, siapa yang tak menyampah beb!!!
KLANG: Setelah menyedari sikap parti pembangkang yang hanya mahu mendapatkan kuasa tetapi tidak pernah bertanggungjawab menjaga kebajikan rakyat, 80 ahli PKR penduduk Pangsapuri Sri Perantau mengambil keputusan meninggalkan parti itu dan menyertai Barisan Nasional (BN).

Rata-rata meluahkan kekecewaan mereka di atas kegagalan Pakatan Rakyat menunaikan  janji yang telah dibentangkan dalam manifesto pada pilihan raya umum 2008.
 
Bagi Nariana berumur lingkungan 40-an, sejak menjadi ahli parti itu empat tahun lalu, kini beliau sedar bahawa Pakatan Rakyat bukan pilihan yang tepat kerana hanya mampu menabur janji-janji manis namun nyata gagal melaksanakannya.

"Cukai pintu semakin meningkat, sewa rumah masih tidak turun-turun, pulangan yang dijanjikan sehingga kini tidak ada," katanya.

"Sebelum pilihan raya banyak janji dapat gula-gula tapi gula-gula pun tidak dapat dari Pakatan Rakyat tetapi tidak ada jadi, kata bagi peluang tapi tidak tunai.

Dalam masa sama, Pegawai Penyelaras DUN Pandamaran Ching Eu Boon yang hadir mendakwa sikap acuh tidak acuh Pakatan Rakyat dalam menunaikan janji sebelum ini telah mengakibatkan begitu banyak yang tidak terlaksana.

Beliau turut menegaskan manifesto yang baru-baru ini dibentangkan oleh parti pembangkang itu tidak akan terlaksana seperti yang sebelum ini.

"Dulu mereka janji dekat Sri Perantau kalau mereka menang turun RM58 turun 30 ringgit jadi RM28 tapi belum dapat hingga hari ini, kata ada tadika, dewan tidak ada.

Air yang dijanjikan untuk diberi di Flat, di Selangor lebih 178 ribu keluarga tidak dapat diskaun air, melainkan rumah teres," katanya.

Memetik kenyataan menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum ini 'manifesto bukan sebuah janji' Ching berkata Pakatan dalam manifesto baru dengan tema 'Pakatan harapan rakyat' terlalu membayangkan pelbagai imbuhan manis jika berjaya pada pilihan raya akan datang.

"MB kata manifesto bukan janji, seperti manifesto baru-baru ini yang semua benda mahu bagi percuma siapa pakai otak politik sukalah tetapi dari segi otak ekonomi akan pengsan sakit kepala," ujar beliau. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping