Jumaat, Mac 08, 2013


Kalau sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu mengecam rakyat Malaysia yang menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia secara keseluruhannya.

Diorang melabelkan orang yang terima bantuan BR1M tu sebagai 'Haiwan Ternakan'. Yang bercakap tu pulak bukan orang lain. Tapi Si Nik Aziz tu sendiri yang cakap macam tu.

Sekarang, apa pulak label yang dia nak bagi kepada warga Nelayan yang terima elaun sara hidup sejak tahun 2008 ni ye? Jangan dia kata diorang ni ikan tenggiri pulak sudah la!!!
KUANTAN - Seramai 967 warga Nelayan sekitar daerah Kuantan hari ini melahirkan rasa bersyukur diatas keprihatinan pihak Kerajaan yang memberikan mereka sumbangan.

Secara tidak langsung, elaun sara hidup seumpama itu sedikit sebanyak dapat membantu mereka dalam kehidupan seharian.

Seorang warga nelayan yang ditemui berkata, keprihatinan pihak Kerajaan itu membuktikan bahawa mereka benar - benar melaksanakan slogan Gagasan 1Malaysia dimana rakyat sentiasa didahulukan.

YAB Menteri Besar Pahang sempat berbual bersama warga nelayan ketika Majlis Penyampaian Sumbangan Elaun Sara Hidup
"Kami rasa bersyukur diatas sumbangan pihak Kerajaan ini yang sedikit sebanyak mampu mengurangkan bebanan kami seharian.

Pemberian ini walaupun kecil namun begitu besar maknanya kepada kami yang sering kali turun ke laut untuk mencari rezeki," jelas salah seorang ahli Persatuan Nelayan Kawasan Kuantan (PNK).

Majlis Penyerahan Sumbangan Elaun Sara Hidup Nelayan ini telah dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Pahang, Dato' Sri DiRaja Haji Adnan Bin Haji Yaakob. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping