Jumaat, Mac 01, 2013


Semalam, SH baca satu artikel yang dikeluarkan dalam laman portal Malaysia Today. Semua orang pun tau yang Si Raja Petra tu dah bogelkan Si Bala tu sebelum ni kan.

Bila baca kenyataan tu, memang nampak sangat yang Si Bala ni sebenarnya tak tau pun apa yang dia cakap. Bila nak bercakap pun tersekat - sekat.

Asyik - asyik dia rujuk pada 'laptop' yang disediakan oleh pihak penganjur dan membelek - belek 'Powerpoint Presentation' yang dibuat.

Maka, timbul satu persoalan. Adakah Si Bala ni betul - betul tau apa yang dia cakap atau semuanya memang dah siap ada skrip untuk dia baca?

Persoalan yang paling utama sekali, siapa yang buat 'Presentation' dia tu? Adakah dia sendiri yang buat atau ada orang lain yang tolong buat untuk dia?

Kalau dia yakin dengan apa yang dia dedahkan, dah tentu - tentu dia akan bercakap secara lancar dan tak tersekat - sekat. Punya la dia bagi penjelasan, siap pergi kencing bagai.
Bala was the key witness in the Altantuya Shaariibuu murder trial, and he had linked the then deputy prime minister Datuk Seri Najib Razak to the murder in his first SD. However, he retracted the passage regarding Najib in a second SD the next day.
Bala stumbled on his words, constantly referring to PowerPoint slides to help remember the events, and it went on for so long that he even took a toilet break. “I am very sorry. I haven’t been in the country for so many years so I hope you will have patience with me,” he apologised to the crowd.
Bukan sekali, tapi banyak kali pulak tu. Nampak sangat la yang dia ni gugup masa memberikan penjelasan mengenai isu Altuntya tu.

Tambahan pulak, kalau dia dah ada bukti mengenai pendedahan yang dibuat, kenapa dia masih lagi tak buat laporan Polis? Kenapa dia tak tunjuk bukti?

Padahal, Si Bala ni merupakan saksi utama. Diulangi, saksi utama dalam kes pembunuhan model dari Monggolia tu. Jadi, kenapa dia masih tak ambik tindakan?

Selain itu, Si Bala ni tak de pulak mendedahkan perkembangan terbaru mengenai isu tersebut. Apa yang dia buat hanya mengulangi benda yang sama. Itu je yang dia tau.

Hakikatnya, banyak persoalan yang tak mampu nak dijelaskan oleh Si Bala ni sebenarnya dan kredibiliti dia jugak menjadi satu persoalan. 

Mungkin, bagi Pak - Pak Lebai tu boleh la dia nak tipu. Tapi, kalau baca komen dalam blog tu, nampak sangat Si Bala ni memang tak boleh dipercayai. Setakat bercakap je buat apa. Mengabihkan masa je!!!

Seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Bala Bala! Why u let yuur nose make hol put rope inside n let that Cinaa Dollover pull u every where? How much u got? U pain or not?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping