Selasa, Mac 26, 2013


Ini baru betul bengong beb. Malam semalam, seorang sahabat SH datang dan bercerita mengenai satu persoalan yang dibangkitkan dalam ceramah Pakatan.

Persoalan tersebut mengenai isu Lahad Datu yang diadakan sewaktu sesi memperkenalkan calon DAPigs di Bentong. Yang paling top ialah Mat Syabun.

Selain Si Mat Syabun, ada lagi muka - muka lain yang turut hadir. Diantaranya, Pengerusi DAPigs Pahang, Azan Ismail, Anthony Loke dan Kamache.

Kamache ni pompuan dan dia ni menjadi MC atau Pengerusi Majlis sepanjang sesi ceramah diadakan. Tapi, apa yang SI Kamche ni buat hanya memalukan orang je.

Ada ke masa dia memperkenalkan Si Azan Ismail tu dia boleh lupa Si Azan tu datang dari Parlimen mana. Punya la tak famousnya orang bernama Azan Ismail ni ye tak.

Tapi, itu bukan cerita utama yang disampaikan oleh sahabat SH semalam. Ceritanya mengenai Lahad Datu dan kelembapan anggota keselamatan kita bertindak.

Seperti biasa, puak - puak Pakatan Haramjadah ni akan menghentam pihak Kerajaan diatas tindakan tersebut. Macam - macam diorang cerita.

Yang turut menjadi persoalan ialah kenapa ATM guna khidmat Air Asia untuk hantar pasukan tentera ke Lahad Datu. Isu tu dah kita jawab sebelum ni.

Kemudian diorang menjadikan isu pasal kereta kebal pulak sebagai alasan untuk menunjukkan kononnya Kerajaan Malaysia ni kejam.

Lepas tu, yang paling sewel sekali ialah apabila diorang cuba nak kaitkan isu kapal selam Scorpene dalam Operasi Daulat di Lahad Datu tu.

Kenyataan dari salah seorang penceramah tu jelas menunjukkan tahap keBODOHan puak - puak Haramjadah tu secara keseluruhannya.

Diorang tanya, kenapa Kementerian Pertahanan tak gunakan Kapal Selam Scorpene tu untuk menyerang penceroboh tu sedangkan kapal selam tu ada di Semporna?

Nah!!! Tu menunjukkan puak - puak Pakatan Haramjadah ni tak tau apa - apa lansung pasal Modus Operandi pertahanan Negara. Diorang tak tau pun keadaan di Lahad Datu tu.

Tapi, diorang memandai - mandai je nak buat cerita yang akhirnya membodohkan diri diorang sendiri. Celah mana nak digunakan kapal selam tu dalam Ops Daulat?

Takkan pulak diorang nak kapal selam tu buru penceroboh tu kat dalam ladang kelapa sawit kot. Sejak bila kapal selam boleh berjalan atas darat? Tak masuk akal lansung!!! Tolong la. Kot ye pun nak menipu rakyat, jangan la buat orang kampung macam orang bodoh!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Diaorg ingat mcm citer the last resort tuuu... Yg kapal colorado ada nuklear, leh serang dan musnahkn negara dr jarak jauh... Kekeke... Mcm kartun la diaorg ni. Sbb tu puak2 ni suka sgt buat kerja tak guna akal... Asyik tgk citer amerika yg karut byk sgt... Taksubbb...

    BalasPadam
  2. Ish ish ish....kalo mcmtuh nyer komen puak pakartoon mmg pakatan kartoon HARAM JADAHla....apa depa ingat scopene tuh kapal selam DORAEMON punyer ke...boleh selam dalam tanah , pastuh timbui atas bukit, ...

    Dah BAGHAL tahap cipan , macamana depa nak mmerintah negara..elokla...pemimpin BAGHAL, penganot BAHALOL...pemimpin wat apa saja pon depa trime, meliwat, menyonglap duit, mnggadai tanah dan agama...hancor negara kalo jatoh ketangan puak BAHALOL ini...

    BalasPadam
  3. Kalau iye pun kapal selam digunakan, ini rahsia pertahanan perairan negara di daerah tu.. Mana boleh announce kat sume! Ingat konsert ke? Bodo punya pkr

    BalasPadam
  4. BODOH BAGHAL TAHAP ANJING PUAK2 PAS ni. porang kek darat, apesal pulak nak guno kapal solam! kang den solam jugok si anthony Loke tu! !

    BalasPadam
  5. klu PR memerintah lepas pru 13 nanti...malaysia akan beli kapal selam yang boleh kejar org dalam hutan dan dalam bandar dan dalam bilik hotel..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping