Khamis, Mac 21, 2013


Sebelum ni tak terfikir jugak kita. Kenapa Si Kit Siang tu nak pindah kawasan? Sekarang baru kita faham kenapa Gelang Patah jadi pilihan Si Kit Siang ni.

Tahu tak korang bahawa di Gelang Patah tu ada sebuah perlabuhan yang dikenali sebagai Perlabuhan Tanjung Pelepas atau 'short form'nya digelar PTP?

Korang tahu tak kedudukan PTP tu terletak dibahagian paling hujung Semenanjung dan menjadikannya sebagai perlabuhan paling strategik buat Negara?

PTP diwujudkan untuk menjadi alternatif kepada pedagang - pedagang yang melalui Selat Melaka menaik atau menurunkan barang mereka sebelum meneruskan perjalanan.

Nah!!! Disini terungkainya misteri kenapa Si Kit Siang tu beria - ia benar nak pindah ke Gelang Patah. Kemungkinan besar disebabkan PTP ni jugak.

Sejak PTP wujud sewaktu zaman Tun Mahathir sehingga ke hari ini, perlabuhan tersebut menjadi saingan utama kepada Singapura sebab kedudukannya lebih strategik.

Akal Tun Mahathir terlalu panjang sehinggakan perkara sedemikian tidak mampu untuk kita sendiri fikirkan. Tun dah buat perancangan jangka masa panjang.

Dengan adanya PTP, kemasukan kapal - kapal dagang ke Singapura semakin menyusut sehingga ada satu masa ianya mengugat ekonomi Negara Republik tersebut.

Selain itu, cadangan untuk mewujudkan 'Jambatan Bengkok' yang merentasi Singapura ke Malaysia juga adalah bagi tujuan itu jugak. 

Lepas kapal singgah di PTP, diorang dah tak payah nak susah - susah singgah ke Singapura. Diorang boleh lalu terus melalu Selat Sunda.

Memandangkan ekonomi di Asia Tenggara kini semakin memusat kepada Malaysia, maka satu tindakan drastik perlu dilakukan bagi mencegah perkara tersebut daripada berlaku.

Tambahan pulak, sejak Wilayah Iskandariah semakin pesat membangun dikawasan Gelang Patah, ekonomi Singapura juga turut mengalami impak yang cukup besar.

Siapa yang dapat nafikan bila orang kata yang Singapura menerima pelaburan paling besar dari Israel sebab mereka adalah sekutu paling rapat dengan Rejim Zionist tu?

Andaikata kapal dah tak berlabuh di Singapura dan ekonomi Republik itu semakin menurun, kesannya turut akan diterima oleh Israel secara lansung.

Maka, tidak syak lagi bahawa keinginan Si Kit Siang tu nak pindah ke Gelang Patah adalah atas sebab - sebab berikut. Kemungkinan dia mahu mengucar - kacirkan PTP.

Kemungkinan, agenda DAPigs untuk mengucar - kacirkan ekonomi Negara adalah bagi tujuan untuk memburukkan Negara kepada pihak luar. Siapa tau ye tak.

Lagi pun, puak - puak Pakatan Haramjadah ni bukan yakin sangat diorang dapat merampas Putrajaya. Tapi, sekurang - kurangnya, diorang masih mampu untuk menjahanamkan Negara. Memang itu la tujuan diorang pun!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. sorry to say kebanyakan bangsa bangsa non malay banyak crita saya dengar di luar dia org sering memfitnah Malaysia..Salah satunya saya ada bersama pelancong arab yg datang ke malaysia dan terkejut dgn keadaan sebenar malaysia yg sikap keterbukaannya kepada penduduk bukan melayu dan bukan islam kerana ketika dia tinggal di australia bertahun tahun dia ada berjumpa seorang pemandu teksi yg berasal dari Malaysia seorang cina memberitahu kepadanya bahawa Malaysia mengamalkan diskriminasi terhadap agama kristian dan melayan org org bukan Islam dengan teruk.disebabkan itu dia berhijrah dan bekerja di australia.

    Hati hatilah wahai org melayu islam oiiii... sejarah Islam dah tunjuk banyak bagaimana sesebuah kerajaan islam jatuh kerana liciknya org bukan islam menipu org islam yg bodoh mcm org pakatan tu..si apek dap baca sepotong tafsir ayat quran dan bertakbir mcm org gila..dah sanggup menghina saudara seagama semata mata apek dap racist gila babi!

    BalasPadam
  2. gelang patah tu byk tanah kepunyaan cina komunis yg diberi pengampunan oleh kjaan dulu...

    BalasPadam

  3. Maknanya LKS nak jumpa kawan lamanya.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping