Selasa, Mac 26, 2013


Kesian tengok Si Rafizi Jambu ni ek. Dah hilang akal dah dia nampak gayanya. Semuanya gara - gara dia kantoi memalukan diri dia sendiri.

Sekarang ni, dia dah semakin tandus untuk cari idea bagi menabur fitnah terhadap pemimpin UMNO. Maka sebab itulah dia mula beralih arah.

Sekarang ni, dia dok sibuk cari salah orang sampai habis tarikh lahir orang pun dia dok telek. Yang dia nak sibuk sangat telek tarikh lahir orang tu apasal?

Sesak sangat dia nak memalukan orang ni kenapa? Dah tak de kerja lain ke yang dia nak buat? Kamon la Fizi! Cari la kerja yang berfaedah sikit. Suruh pemimpin diorang tu buat kerja untuk rakyat. Jangan setakat cakap je pandai!!!
Semakan rekod Imigresen Papagomo mengesahkan bahawa tarikh lahir Wan Muhammad Azri Wan Deris di bawah kad pengenalan polis dan kad pengenalan biasa adalah sama, iaitu 21 Januari 1983.

Ini menimbulkan tanda tanya yang amat serius – apakah kesilapan nama dan tarikh lahir di bawah kad pengenalan polis yang sedikit berbeza adalah disengajakan untuk menyukarkan ia dikesan? 

Demikian kata Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR ketika menjelaskan isu tarikh lahir berbeza antara kad pengenalan polis Papagomo dan kad pengenalan biasa beliau.

Ini membolehkan Papagomo didaftar mengundi di dua tempat iaitu sebagai anggota polis dan sebagai orang awam.

Sebelum ini, Rafizi telah mendedahkan bagaimana seorang individu yang bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris mempunyai 2 pendaftaran di dalam daftar mengundi – satu menggunakan kad pengenalan biasa dan satu lagi menggunakan kad pengenalan polis.


Pendaftaran mengikut kad pengenalan polis individu tersebut (yang juga dikenali sebagai Papagomo) telah dipadamkan dari daftar pengundi serta-merta apabila PKR menimbulkan perkara ini.

Namun, tindakan pantas SPR itu tidak meredakan syak wasangka mengenai kepincangan daftar pengundi yang dikelolakan oleh SPR. 

Ramai yang bertanya kenapa tarikh lahir Papagomo adalah berbeza-beza mengikut pendaftaran kad pengenalan biasa dan polis, seperti yang ditunjukkan mengikut paparan skrin di bawah:

Semakan PKR dengan rekod Imigresen Papagomo mengesahkan bahawa tarikh lahir Wan Muhammad Azri di bawah kad pengenalan polis dan kad pengenalan biasa adalah sama, iaitu 21 Januari 1983. 
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. I tak peduli la pasal papa gomo dia bukan nak jadi calun pun!

    BalasPadam
  2. Ini Rafizi banyak gaji loooo,kerja manyak senang cari cerita x betul,buat ucapan fitnah,memang gaji dibayat untuk tujuan itu jeeeeeeeeeeeee!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping