Isnin, April 15, 2013


Angin tak de, ribut tak de, tak pasal - pasal je diorang nak kaitkan UMNO dalam isu video tebar roti canai atas katil yang melibatkan Pak Mus tu.

Dah tak pasal - pasal je peguam dia pulak nak kena saman. Itulah. Dok tuduh orang buat fitnah padahal dalam masa yang sama dia pun buat fitnah jugak.

Tanpa ada bukti yang sah, tanpa usul periksa yang lebih, dia sesuka hati je nak tuduh UMNO terlibat dalam penyebaran video tersebut. Apa kejadahnya? Lain kali, nak bercakap tu pakai Kepala Otak sikit. Jangan asyik sangat nak pakai Kepala Lutut!!!
Ekoran tersebar luasnya video seks yang mirip wajah Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dua hari lalu - beliau dengan pantas telah menyerahkan urusan untuk menyelesaikan masalah tersebut kepada peguamnya, Asmuni Aswi. 
Dalam satu kenyataan Asmuni di portal Malaysiakini bertarikh 12 April 2013, dilaporkan beliau berkata:  
"Ini memang fitnah. Tidak ada orang buat kerja ini melainkan Umno. Pelanggan saya menafikannya. Video itu tiba-tiba sahaja muncul,". 
Tanpa usul periksa, peguam Mustafa Ali telah menuduh tanpa sebarang bukti bahawa UMNO terlibat dalam video seks tersebut. 
Apakah ini cara seorang peguam muslim? Menuduh tanpa usul periksa? Ekoran itu, difahamkan unit guaman UMNO akan mengambil tindakan undang-undang terhadap peguam Mustafa Ali dengan kadar segera yang mungkin. 
Tuduhan berat ini sengaja dilemparkan kepada UMNO tanpa sebarang bukti dan justifikasi. Sudah sekian lama UMNO dituduh dengan pelbagai konspirasi - sedangkan yang sepatutnya dibuktikan ialah individu yang melakukan aksi tidak bermoral tersebut.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Ooo gitu cita nya..benda dh dpt tengok spender puteh nk wat ca ne..ttengok je lee

    BalasPadam
  2. Sememangnya tdk mustahil jika Mustafa melakukannya. Selagi kita bergelar manusia biasa maka syaitan akan tetap menggoda kita. Rasulullah sendiri pernah menghukum sahabatnya bernama Maiz Bin Malik diatas kesalahan berzina. Jika benar mustafa bersalah maka Pas wajib menyingkirkan beliau.
    Wbp ada fakta lain yg kita perlu consider. Filem hollywood byk menghasilkan teknik CGI yg sgt smooth pergerakannya even kita tidak boleh kesan w/pun ianya dlm 1080p. Cth skeleton berperang dlm pirates of carribean, w/p originalnya ialah manusia biasa tetapi slps CGI kita tidak dpt membezakannya w/ ditonton dlm HD/1080p yg kejelasannya sampai jerawat pelakon kita boleh nampak. Cth lain filem yg menggunakan animatronics character ialah cat&dog. Kucing dan anjing yg sgt smooth percakapannya.
    Klu kita lihat satu contoh youtube yg bertajuk "Special Effects: Human Cloning and Camera Techniques", even amatur pun boleh clone melalui CGI technic dia menampar clone muka dia dengan menggunakan tangan dan kuali. In fact klu ada satu camera tersembunyi yg boleh merakam cth beberapa jenis pergerakan2 individu itu didalm satu bilik atau beberapa bilik, maka satu viseo kreatif lain telah boleh dihasilkan dgn kemahiran CGI.
    Satu lagi sila lihat tajuk "Animatronic Jake making-of " dimana antara komen2 yg boleh dilihat ialah " I thought that was a live actor with CGI work on top!". Sgt2 real.
    Jgnlah cerita tentang kos disini. Katalah ambik figure yg tak masuk akal RM100 juta! Klu 100 juta kos boleh menyelamatkan ketirisan yg berbillion maka ianya bukan satu masalah. Ianya tidak mustahil.
    Namun begitu, tetap tidak mustahil juga jika mustafa melakukannya. Itu sebablah kenapa penangkapan terus itu sgt2 penting kerana ianya akan menutup segala ruang hujah.
    Jika dibicara dlm mahkamah, trust me, peratusan utk mustafa disabitkan kesalahan adalah agak tipis kerana teknologi2 advance yg ada pada hari ini akan lebih hebat pada masa akan datang. Jika hari ini video tersebut menang kes, maka akan datang ia boleh dijadikan sbg satu rujukan kemenangan kes. Jadi kemungkinan suatu fenomena cloning vid/tape akan menyerang sistem kehakiman kita.
    Jadi didalam kes mustafa ini, sebaiknya dua2 proses dibuat iaitu mahkamah dan sumpah mubahalah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping