Isnin, April 08, 2013


Labis - Ahli bawahan DAP rasa tidak puas hati kerana calon kerusi Parlimen Labis didatangkan dari calon payung terjun, dijangka bantahan semakin kuat dan meningkat!

Pada hari Sabtu lepas lebih 50 ahli DAP Chaah dari kalangan pelbagai kaum semasa adakan ceramah politik membuat kacau menaikkan kain rentangan sebagai bantahan. 

Walaupun pemimpin DAP sepatutnya mahu halakan sasaran untuk menghentam BN, apa yang China Press lihat dari segi maklumat itu, isu pencalonan telah menyebabkan dalaman DAP berbalah sengit.

Mengikut maklumat, Pemuda DAP membantah pencalonan yang telah dibuat kerana tidak dapat restu dari jawatankuasa gabungan DAP Negeri Johor, buat masa ini mereka melancarkan penapaian bantahan berkaitan langkah-langkah itu.

Kempen itu dilakukan sekumpulan orang yang sama

Bekas senator DAP Negeri Selangor, Dr Ramakrisnan dan Timb. Pemuda DAP Kebangsaan pada 2 tahun lepas telah mengadakan pelbagai aktiviti di kawasan peti undi di situ.

Mengikut laporan dari gabungan DAP Negeri Johor, jika tidak ada halangan bagi mereka berdua. Masing-masing akan bertanding di kerusi Parlimen Labis dan kerusi DUN Bekok.

Kain rentang itu tertulis “We Want Lim Guan Eng But Not Lim Eng Guan”, dengan jelas mereka datang untuk menghentam Lim Eng Guan.

Oleh kerana pihak bawahan DAP telah memilih calon bertanding untuk DUN Bekok datangnya dari Chaah, pencalonan tersebut menambahkan lagi kemarahan mereka. 

Sebab itu dalam ceramah politik yang dibuat sebelum ini menyebabkan pemuda-pemuda DAP membantah dan rasa tidak puas hati, mereka lakukan tunjuk perasaan disasarkan kepada Lim Eng Guan.

Selain dari tindakan itu, pada 19 Februari juga ada orang di Labis, Bekok dan Chaah menaikkan kain rentang terpapar perkataan “kami mahu calon dari kalangan orang Cina di Parlimen Labis”, selepas itu kain rentang tersebut diturunkan segera oleh DAP.


PS: Lagi bukti puak - puak Pakatan tidak mengendahkan suara akar umbi sendiri. Macam mana diorang nak dengar keluhan rakyat?

Kalau dah dasar Pakatan Haramjadah, nak buat macam mana lagi. PKR Pekak, DAPigs pulak Buta Tuli!!!

SH pasti, bukan setakat rakyat di Labis je, malah rakyat seluruh Malaysia ni akan membiarkan DAPigs terjun tanpa payung. Selamat sikit Malaysia ni nanti sebab tak de puak - puak Komunis!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping