Isnin, April 08, 2013


Nampak gayanya, kemelut yang melanda Parti Keadilan Pahang saban hari semakin merebak. Ianya bertambah buruk dari hari ke hari.

Jika sebelum ini, Pengerusi PKR Pahang disambut dengan laungan 'Boo...' oleh para pengikut sendiri dihadapan khalayak ramai, ianya menjadi semakin buruk.

Lewat malam semalam, 300 orang ahli telah bertindak keluar dari parti tersebut dan berikrar akan menyokong Barisan Nasional serta kepimpinan Datuk Seri Najib.

Hari ini, kita sekali lagi digemparkan dengan keputusan Ketua Cabang PKR Paya Besar yang menawarkan diri untuk bertanding sebagai calon Bebas.

Tambah mengharukan, Ketua AMK Paya Besar juga turut akan mengambil tindakan yang sama dan bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri Lepar.

Kedua - dua mereka dilaporkan membuat tindakan tersebut sebagai tanda protes terhadap keputusan yang dibuat oleh pimpinan PKR Pusat sebelum ini.

Dalams atu ceramah yang sama dimana Datuk Fauzi di 'Boo...' oleh ahli PKR, Anwar Ibrahim telah turut memperkenalkan calon Parlimen Paya Besar iaitu Hidayah Murni.

Pengumuman tersebut juga turut mendapat bantahan dan kecaman dari kalangan ahli - ahli PKR Paya Besar sendiri termasuk Ketua Cabangnya.

Maka sekarang memang sah yang Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim itu jelas tidak mendengar lansung denyut nadi ahli akar umbi. 

Jadi, bagaimana mungkin mereka boleh diberi kepercayaan untuk mendengar luahan hati rakyat secara keseluruhan yang tidak ada kaitan dengan parti itu nanti? Adakah ini yang digelarkan sebagai pejuang Rakyat? Kalau Haprak Rakyat tu, memang kena sangat la!!!
KUANTAN 8 April - Pergolakan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri ini semakin bercelaru apabila Ketua Cabang PKR Paya Besar, Zahari Mamat, 52, mengumumkan akan bertanding sebagai calon bebas di Parlimen Paya Besar. 
Selain Zahari, turut mengumumkan akan bertanding calon bebas ialah Pemangku Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Paya Besar, Mohamad Fauzi Ramli, 25, yang akan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Lepar. 
Zahari berkata, kedua-dua mereka kini masih lagi ahli PKR. 
"Hari ini, saya sekadar ingin memaklumkan saya akan bertanding bebas di Parlimen Paya Besar dan Mohamad Fauzi di DUN Lepar. 
"Sebab dan perkara lain akan dimaklumkan kemudian pada sidang akhbar yang akan diadakan selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi," katanya. 
Beliau ditemui pemberita selepas membeli borang untuk bertanding calon bebas di Pejabat SPR negeri di sini, hari ini.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. kalau macam tu bungkus la pkr pahang.tapi apapun aku tetap tak percaya laporan tu.mengenai ketua cabang pkr yg nak bertanding atas tiket bebas,memang kurang ajar.aku rasa dia terlalu kecewa kerana tak dpt apa yg diidamkannya.orang macam ni tak patut disokong dan patut dihapuskan dari arena polirik malaysia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping