Selasa, April 16, 2013

Buat kerja tak reti, Buat semak Pandai Pulak!!!
Malu beb!!! Malu betul kalau jadi Si Nurul Izzah ni. Habis semua cerita dalam kain dia dijadikan bahan jajaan. Nak pulak kalau yang menjaja cerita tu penyokong dia sendiri.

Tapi, jangan heran sangat beb. Si Nurul Izzah ni mana tau apa maksud malu. Dalam kamus dia tak de makna malu ni. Sifat malu tu dah lama dah hilang dalam hidup dia.

Tu pasal la dia boleh buat selamba badak je bila orang kata dia tak buat kerja kat kawasan dia sendiri. Semuanya sebab memang dia tak buat pun!!! Lima tahun jadi wakil rakyat, satu hapah kerja pun dia tak buat. Setakat bercakap je, buat apa. Mengabihkan masa je!!!
Menjelang hari pengundian Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), PKR Lembah Pantai yang diketuai naib presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar menerima tamparan hebat apabila seramai 210 ahli mengisytiharkan keluar parti hari ini.

Yang keluar tu pula bukan calang-calang orang. Salah seorang darinya ialah pencadang Nurul Izzah sendiri semasa penamaan calon pada Pilhan Raya Umum 2008, Norleha Ghani dan seorang lagi ialah Ketua Wanita PKR Cawangan Taman Bukit Angkasa, Rossimah Abu Bakar.

Norleha yang berjuang bersama PKR sezaman dengan bekas pengasas parti itu, Ng Lum Yong berkata, keputusan meninggalkan parti tersebut dibuat kerana sudah tidak yakin dengan perjuangan PKR selain kecewa dengan Nurul Izzah.

Malah dakwanya, orang seperti beliau dianggap PKR kawasan tersebut tidak diperlukan lagi kerana dikatakan ketinggalan zaman.

''Beliau (Nurul Izzah) tidak tahu bagaimana kami meninggalkan suami dan anak-anak di rumah semata-mata untuk membantunya semasa berkempen (2008). Kami bekerja kuat, malah menganggapnya seperti anak kami sendiri.

''Kami kesal kerana selepas beliau menang, kami dilupakan. Janji-janji yang dibuat kepada pengundi-pengundi tidak ditunaikan," katanya.

Norleha yang dikenali sebagai 'otai', dalam kalangan ahli PKR mendakwa, sepanjang lima tahun menjadi Ahli Parlimen Lembah Pantai, hanya akhir-akhir ini Nurul Izzah dilihat berjumpa dengan rakyat.

Malah,dalam tempoh itu, Noleha mendapati Nurul Izzah tidak memberi apa-apa sumbangan langsung kepada kawasan yang dimenanginya itu.

''Nurul Izzah tidak buat kerja dan tidak tahu buat kerja. Sebaliknya saya lihat, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang banyak berbakti kepada penduduk di sini.

"Beliau (Raja Nong Chik) tidak banyak bercakap tetapi kuat bekerja. Kalau Nurul Izzah pula, dia memang pandai bercakap sana-sini tetapi satu kerja pun tidak buat," katanya.
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. orang tua-tua berpesan.kalau nak berkawan carilah orang yg kurang bercakap.golongan ni lebih banyak menggunakan otaknya dari mulutnya!!!

    BalasPadam
  2. nama2 calon BN PERAK DIUMUMKAN...
    CLIK T LINK BELOW 2 VIEW...
    http://selamatperak.blogspot.com/2013/04/terkini-ge13-senarai-nama-calon.html

    BalasPadam
  3. Nurul yang penuh kontroversi bakal terkubur..
    Raja nong chik you are the real man..
    Long live BN!!!

    BalasPadam
  4. Tak ada jasa yang dibuat oleh anak perempuan anugerah tuhan nih!!
    Lebih baik kita lupuskan saja masa memangkah nanti.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping