Selasa, April 16, 2013


Sebelum ini, telah didedahkan bahawa blogger upahan DAPigs yang juga merupakan bekas ADUN kini telah bertukar menjadi seorang peminta sedekah.

Hasil risikan yang dibuat, blogger terbabit pernah merayu untuk diberikan sebuah kawasan kuari yang dahulunya milik syarikat Kerajaan Negeri.


Nah! Persoalannya, kenapa dia merayu untuk dapatkan kawasan kuari itu? Adakah ianya sebagai satu punca untuk dia mengumpul harta kekayaannya sendiri?

Tidak. Kawasan kuari itu diberikan kepada dia atas sebab dia sendiri selalu mengadu tidak mempunyai kewangan yang cukup untuk membantu rakyat.

Dia sering mengadu kata rakyat selalu datang dan mintak bantuan kewangan dari dia. Ada yang datang mintak tolong bayar bil, beli susu anak dan sebagainya.

Maka sebab itu kawasan kuari tersebut diberikan kepada dia dengan harapan supaya dia dapat membantu rakyat. Malangnya, hasil kuari tu hanya digunakan untuk diri dia sendiri.

Hasil dari kuari itulah yang menjadi punca kepada kekayaan dan kedudukan yang dimilikinya hari ini. Dan tambah mengejutkan, perkara tersebut tidak dinafikan oleh dia.

Persoalannya, jika dia telah diberikan kawasan kuari untuk membantu rakyat, kenapa hari ini dia masih merungut kata dia tak de duit untuk bertanding?

Kenapa dia masih mahu meminta sedekah dari rakyat dengan alasan untuk membantu dia berkempen dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang?

Setakat ini, sudah berapa banyak duit sedekah yang telah diterima? Dan persoalan dari sudut agama, adakah dia layak untuk terima sebarang sedekah dari mana - mana pihak?

Kalau rasa diri tu tak berkemampuan nak bertanding, jangan buat - buat sibuk pulak. Buat malu je. Dulu dah dapat jawatan pun dia meminta - minta. Sekarang pun, masih nak mintak dengan rakyat pulak? Pejuang rakyat apa kejadahnya kalau macam tu!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping