Jumaat, April 05, 2013


Aik!!! Gagap - gagap pun pandai jugak dia songlap duit ye? Pandai jugak dia ambik duit yang sepatutnya diberikan kepada bilik gerakan sendiri?

Ini ke pemimpin yang selama ni puak - puak Pakatan Haramjadah tu kata Bersih sangat tu? Ini ke pemimpin yang mengaku diri dia bagus sangat tu?

Jelas, pemimpin Pakatan Haprak ni tak banyak beza dengan manusia biasa. Dah kaya pun tak cukup jugak buat diorang. Masih jugak tamak haloba tak tentu arah.

Tu baru duit yang sepatutnya diberikan kepada bilik gerakan sendiri. Belum kira duit lain yang kita pun tak tau berapa banyak yang diorang dah rembat. Siapa tau ye tak? 

Diorang ni pun bukan boleh percaya sangat. Cakap je diorang ni baik, diorang ni telus. Tapi hakikatnya, janji diorang sendiri pun tak mampu nak ditunaikan. Bila rakyat tuntut, diorang kata, 'Manifesto Bukan Janji'. Itu je la alasan diorang pun!!!
PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini digesa menyiasat dakwaan penyelewengan melibatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, membabitkan dana cabang PKR Kuala Selangor lebih RM20,000.

Laporan itu dibuat seorang ahli cabang tersebut, Airos Shahidin Manaf.

Menurut Airos selain Khalid beliau mengesyaki ahli jawatankuasa dan bendahari cabang tersebut turut terlibat dalam dakwaan penyelewengan itu.

"Saya rasa ada penyelewengan dana. Laporan saya adalah terhadap ketua bahagian (Abdul Khalid) ... tetapi saya merasakan bahawa ahli-ahli jawatankuasa dan bendahari juga boleh terlibat.

"Jumlah ini, jika saya tidak silap, adalah lebih daripada RM20, 000. Itulah jumlah yang saya tahu, tetapi mungkin terdapat lebih bahawa saya tidak mempunyai pengetahuan," kata Airos selepas membuat laporan di pejabat SPRM Putrajaya pagi tadi.

Airos berkata sebelum mengambil tindakan membawa isu itu ke pengetahuan SPRM, pihaknya telah memberi tempoh enam bulan kepada Khalid dan mereka yang terlibat untuk membuat penjelasan.

"Sebelum ini kita sudah bagi tempoh enam bulan kepada mereka untuk menjelaskan dakwaan tersebut. Namun sehingga hari ini, mereka gagal jelaskan. Jadi kita rasa ini masa yang sesuai untuk diambil tindakan bagi membersihkan pengurusan Cabang Kuala Selangor," katanya.

Airos berkata beliau tampil membuat aduan itu bagi membersihkan naman PKR cabang itu dan menjadikan parti itu benar-benar bersih daripada anasir-anasir tidak sihat.

Beliau juga menafikan dakwaan kononnya ditaja Umno Barisan Nasional (BN) sehingga sanggup tampil ke SPRM untuk membuat aduan.

"Kami adalah parti orang benar yang telah berjuang untuk parti. 
Kami tidak mahu disamakan dengan (ahli) pihak-pihak lain yang telah bertolak ansur dengan salah laku selama ini. Kami mahu membetulkan perkara," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping