Sabtu, Ogos 16, 2014

ADUN Hulu Kelang, Saari Sungib dikhabarkan telah dikejarkan ke Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur petang tadi .

Katanya, dia dimasukkan ke IJN selepas mengadu sakit dada kepada isterinya, Aliza bte Jaafar di rumah mereka, di Taman Sri UKAY, Hulu Kelang.

Saari sekarang ini berada di IJN untuk mendapatkan rawatan lanjut dan dimaklumkan oleh Dr. Ibrahim Saad keadaan Saari dalam keadaan kritikal.

Saari merupakan salah seorang daripada wakil rakyat PAS Selagnor yang telah memberikan sokongan kepada Wan Azizah Wan Ismail untuk dilantik sebagia Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim.

Tindakannya itu mendapat kecaman meluas di kalangan para pemimpin dan ahli-ahli PAS. Saari kemudiannya mencabar PAS agar mengambil tindakan ke atasnya.

Semalam, Setiausaha Agung PAS mengingatkan Saari dan seorang lagi ADUN PAS, Hasnul Badaruddin agar menarik kembali sokongan tersebut. 

Selain itu, mereka juga didesak agar patuh kepada ketetapan yang telah dibuat oleh parti berhubung isu berkenaan.

Majlis Syura dan Dewan Ulama PAS, dua buah badan tertinggi dalam PAS telah membuat ketetapan untuk menolak Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor.

Sebaliknya, mereka tetap terus menyatakan pendirian untuk menyokong dan menuntut agar Khalid Ibrahim dikekalkan. 

Presiden dan Mursyidul Am PAS pula berpendapat, Khalid perlu kekal memandangkan dia tidak melakukan sebarang kesalahan syarie.

alasan yang diberikan oleh PKR sebelum ini masih belum mencukupi dan membolehkan Khalid dipecat atau diminta melepaskan jawatan yang disandangnya.

Saari Sungib dan Hasnul Baharuddin diberitempoh sehingga ke tengah malam ini untukmenarik kembali sokongan mereka kepada Wan Azizah Wan Ismail.

Walaubagaimana pun, berita yang sedang beredar di dalam aplikasi WhatsApp itu, bagaimanapun belum dapat disahkan.
Categories: ,

14 ulasan:

  1. Mungkin taktik ini diajar anwar... nk elak publisiti..

    BalasPadam
  2. al fatihah ke atas jenazah !! semoga roh arwah dikumpulkan dengan chin peng dan karpal sink sementara menunggu kemangkatan as sheikh ketum anu war al juburit

    BalasPadam
  3. Duit dah masuk apa lagi drama pun bermula sepertimana ajaran KETUM..Shaari shaari...

    BalasPadam
  4. Sumpah laknat diri sendiri ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang diketahui seseorang wakil rakyat PAS sebelum dinamakan sebagai calon wajib angkat sumpah setia terhadap perjuangan parti kalau benar khabar ini fikir-fikirkanlah dan semoga cepat sembuh sihat seperti sediakala. Dan bertaubatlah jangan mendahului Tok Guru Mursidul Am dan Tok Guru President untuk membuat keputusan...

      Padam
    2. Telah melanggar sumpah setia perjuangan...

      Padam
  5. Yang sorang lagi tu tak lena tidurlah jawabnya.. bahaya main dengan sumpah ni.. Sebab tu encik nuar sampai hari tak berani sumpah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. En. Nuar mmg dah sesumpah....dia x main sumpah2 laknat nih.

      Padam
  6. Shaari...oh...shari.....ko nk mampos rupany...atau ko dajar supaya berlakon sperti sifu ko anwar ibrahim dan jijah...masa ko di ijn ade kalipah guan eng tengok ko di ijn?...lagi cepar ko mampos bole la adakan pilihanraya kecil di sgor

    BalasPadam
  7. Tuhan dah bagi peringatan ,jangan main main dengan sumpah nanti jadi sampah

    BalasPadam
  8. Ya Allah tunjukanlah kekuasaanMU terhadap orang yg mengkhianati perjuangan ini.....kami hambaMU yg lemah dan hina,banyak dosa...bersihkan saki baki pengkhianat dan manusia durjana syaitan bertopengkan jamaah tetapi mengkhianati jamaah dan wala kepada parti lain....Ya Allah

    BalasPadam
  9. Dalam sistem demokrasi ianya sama macam main bola, pemain kena rembat ke gol lawan dan tidak boleh rembat ke kubu sendiri. Ahli politik tak boleh kritik pemimpinnya dan hanya boleh kritik parti lawan sahaja. Untuk mudah kritiklah BN atau UMNO sudah tentu tiada kesalahan tetapi janganlah kritik pemimpin sendiri, salah besar tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping