Rabu, April 03, 2013


Wehin!!! Kalau kenyataan tu dikeluarkan 10 tahun yang lalu, SH mungkin diantara mereka yang boleh percaya bulat - bulat. Mungkin SH jugak akan kata ianya telah diputar belit.

Tapi, sejak diorang sendiri yang menggugurkan perjuangan Islam, cakap la macam mana sekali pun, SH takkan percaya. Satu hapah pun tak boleh pakai.

10 tahun lepas, SH merupakan diantara penyokong tegar PAS. Tapi sejak diorang kantoi dalam penjelasan mengenai isu Hudud, apa yang diorang cakap SH dah tak percaya.

Dah tak pelik dah sekarang ni kalau diorang kata semua benda disalah tafsir. Nak pulak kalau ianya terkena batang hidung diorang sendiri.

Sebelum ni, dalam kes ucapan Si Nik Aziz tu diorang kata ianya disalah tafsir. Telah diputar belit oleh pihak - pihak tertentu sehingga menimbulkan kemarahan rakyat.

Tahan lagi. Kita masih boleh bersabar walaupun ada dikalangan ahli PAS sendiri yang terguris hati akibat dituduh sebagai 'Haiwan Ternakan' oleh Si Nik Aziz tu.

Sekurang - kurangnya, Si Nik Aziz tu dah tua. Boleh lagi la kita maafkan. Tapi, dengan Penolong Setiausaha 1 Dewan Pemuda PAS ni macam mana kita nak maafkan dia?

Dia hina bukan calang - calang orang. Dia terang - terangan menghina Nabi S.A.W dalam laman twitter. Ianya ditulis oleh dia sendiri, bukan orang lain.

Bila isu tu dijadikan bahan pertikaian, Si Nasa Tantawi ni masih nak kata yang ianya telah disalah tafsir. Nak tafsir apa lagi benda yang terang jelas dan nyata?

Tapi, apa nak heran ye tak. Salah tafsir ni memang dah jadi kebiasaan bagi puak - puak Parti Angguk Saja tu. Diorang sendiri yang selalu tersalah tafsir sebenarnya.

Bagi diorang, Islam membenarkan umatnya memperalatkan agama demi kepetingan Politik sesetengah individu tertentu. Bagi diorang Islam tu hanya alat untuk dipermainkan.

Sebab itu la diorang dengan mudah boleh kata yang perjuangan PAS dulu hanya sia - sia sebab pemimpin terdahulu dah tersalah tafsir. Sebab itu dasar perjuangan PAS digugurkan.

Mana tidaknya. Dalam muktamar tahunan, Presiden PAS sendiri mengakui bahawa perjuangan untuk menegakkan Negara Islam tidak termaktub dalam Al - Qur'an.

Tidakkah itu bukti bahawa pemimpin PAS terdahulu sudah tersalah tafsir Al-Qur'an sehingga ada yang terkorban nyawa hanya kerana mempertahankan dasar tersebut?

Nah!!! Sekarang siapa yang Assobiayah Nasa Tantawi!!! Siapa yang cuba mencuci dosa kering yang dibuat oleh kroni - kroni sendiri!!! 

Tangan tu jangan asyik nak tuduh orang je kerjanya. Cermin diri tu dulu baru nak tuduh orang salah tafsir dan sebagainya!!! Dan yang lebih penting, jangan jadi MUNAFIK dan sekadar menyalahkan orang tak tentu arah!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Selama ni penyokong pembangkang dah byk salah tafsir derr... Itu ler ckp, manifesto tu bukan janji... Ceh.. Awatnya salah tafsir?

    BalasPadam
  2. ZAKARIA BIN JAILANI3 April 2013 pada 9:27 PG

    jANGAN PERBODOHKAN DIRI SENDIRI LAH..BUDAK NGAJI TAKAT SPM PUN TAU MAKSUD KENYATAAN NI..KALAU DAH UMNO TU, UMNO JUGAK LA...TAKUT2 AKIDAH SENDIRI YANG TERPESONG

    BalasPadam
  3. ZAKARIA BIN JAILANI3 April 2013 pada 9:30 PG

    MACAMANA PULAK ADA ORG UMNO YANG KATA PM LEBIH BIJAK DARI NABI???

    BalasPadam
  4. ZAKARIA BIN JAILANI3 April 2013 pada 9:30 PG

    sEBAB TU ORG UMNO KENA TENGOK DUNIA DARI SUDUT AGAMA..BUKAN TENGOK AGAMA DARI SUDUT DUNIA...

    BalasPadam
  5. ZAKARIA BIN JAILANI3 April 2013 pada 9:31 PG

    MAKAN SAYA BACA KENYATAAN ORG UMNO..MAKIN BENI SAYA DENGAN UMNO..DANGKAL, MANGKAK DAN...JAHIL

    BalasPadam
  6. to nasrudin tantaik

    Camana kalau nama Rasullah dalm kenyataan Fahmi tu di ganti dengan nama ayahanda Fahmi..apa perasaan beliau...

    Pakai otak la sikit bila bercakap tu

    BalasPadam
  7. Kenapa perlu libatkan Rasulullah SAW dalam hal ini? Banyak lagi contoh lain yg boleh diberikan.. Allah menjadikan Rasulullah SAW sebagai manusia paling sempurna sifatnya.. Allah menjaga budi pekerti baginda.. Kenapa si tongong ni nak melibatkan Rasulullah? Siapa lagi hina? UMNO ke PAS? Kenapa tak tengok siapa yang dalam video tu? Bukannya siapa yg edarkan video tu? Kalau UMNO edarkan video Anwar dengan Wan Azizah maka kesalahan itu sememangnya milik UMNO.. Tapi video yang diedarkan adalah Anwar bersama perempuan lain dan dgn jantan.. Saksi sudah melebihi 4 orang.. Kenapa perlu diragui kesahihan video tersebut? Video dan gambar sebagai pedoman supaya jangan tersalah pilih pemimpin sebagaimana amaran dari Rasulullah SAW tak akan mengaku umat jika melakukan perbuatan songsang seperti Anwar.. Adakah kita akan menjadi umat Rasulullah jika kita memilih Anwar sebagai pemimpin? Kepada penyokong PAS bukalah pintu hati.. Minta Anwar cuma lafazkan DEMI ALLAH AKU TIDAK PERNAH MELIWAT.. Itu sahaja.. Jika dia lafazkan perkataan itu, saya akan pasti PR menang dalam pilihanraya kali ini..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping