Rabu, April 10, 2013


Hebat anak Papa ni. Baru tengahari tadi pihak SPR umum tarikh Pilihan Raya Umum, Si Nurul Izzah ni kata dia dah boleh agak dah tarikh 5 Mei tu.

Hakikatnya, bukannya soal tarikh 5 Mei tu yang menjadi persoalan dia. Sebaliknya, hari Ahad tu yang jadi persoalan dia. Dia kata hari Ahad tu tak sesuai.
PETALING JAYA - Penetapan 5 Mei sebagai tarikh mengundi Pilihan Raya Umum ke-13, yang jatuh pada Ahad bukan sesuatu yang mengejutkan, kata pemimpin Pakatan Rakyat.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata, hari mengundi pada hari Ahad kemungkinan akan menyusahkan rakyat di negeri-negeri yang bekerja hari Ahad.

"Hanya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhak buat begitu," katanya pada sidang media sebentar tadi.

SPR menetapkan hari pengundian PRU13 akan dilangsungkan pada 5 Mei manakala tarikh penamaan calon pada 20 April.

Pengundian awal ditetapkan pada 30 April dan tempoh berkempen 15 hari.

Mengulas perkara sama, Nurul Izzah berkata, Biro Politik PKR akan membincangkan mengenai tarikh pilihan raya pada 5 petang ini.

Sementara itu, Nurul Izzah berkata, penetapan tarikh membuang undi pada hari Ahad dilihat mungkin akan menyukarkan untuk pengundi yang berada di Kelantan, Terengganu dan Kedah kerana Ahad merupakan hari bekerja di negeri tersebut.
Pulak dah!!! Tak sesuai pulak? Hari tu orang nak buat hari bekerja, diorang bantah. Lambat buat, diorang meroyan. Sekarang buat hari Ahad pun nak pertikai jugak ke?

Woi Nurul!!! Walaupun Kelantan, Kedah dan Terengganu kerja hari Ahad, Kerajaan boleh umum cuti peristiwa la woi!!! YDP Agung ada kuasa boleh buat cuti peristiwa. 

Jadi tak payah la nak buat spekulasi yang bukan - bukan. Tolong la. Jangan la jadi bodoh sangat!!! Kot ye pun takut kalah, jangan la meroyan tak tentu arah. Kalau rasa tak yakin nak menang, duduk rumah. Jaga suami lagi baik. Ada jugak faedahnya!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Dia ni kan budak beringus lagi kencing pun belum lurus mana dia tau semua perlembagaan..kalau dah bangang cakap je bangang..ada hati pulak nak bawak adik dia jadi calun..nanti sama juga saperti dia tak reti mengenai perlembagaan.

    BalasPadam
  2. http://melanausarawak.blogspot.com/

    SALAM BRO..TOLONG LINK KAN....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping