Rabu, April 10, 2013


Heran dan pelik jugak tengok perangai Si Ambiga LGBT ni. Kenapa pulak dia tetiba je jadi takut bila tengok video tu? Bukan dia pernah alami keadaan macam tu ke?

Masa dia anjurkan Perhimpunan Bersih tempoh hari, kan dia sendiri dah menyaksikan dengan mata kepala dia sendiri keganasan puak - puak Pakatan Pembangkang ni?

Jadi, kenapa pulak dia nak hairan seandainya puak - puak Pakatan Haramjadah tu merancang untuk menimbulkan huru hara dihari pengundian nanti?

Tak payah nak berlakon la. Ini bukan pentas drama. Ini pentas Realiti yang perlu diterima hakikatnya. Puak - puak Pakatan Haramjadah tu memang suka menimbulkan provokasi. Diorang memang suka cetuskan huru hara. Dah memang itu je kerja diorang pun!!!
KUALA LUMPUR: "Video kumpulan penyokong pertukaran regim Asalkan Bukan Umno (ABU) yang memberi amaran kepada “rakyat segera” -- mereka yang didakwa diberi kerakyatan segera supaya mengundi parti pemerintah -- supaya tidak mengundi pada Pilihanraya Umum ke-13, adalah ofensif," kata pengerusi bersama Bersih S Ambiga.
Beliau dipetik berkata demikian oleh khidmat berita Yahoo Malaysia, dan memberi amaran kepada ABU bahawa proses pilihan raya yang tercemar oleh keganasan tidak memberi sebarang kredit kepada pilihan raya.
“Video ini membimbangkan dan saya gesa (ketua ABU) Haris Ibrahim menarik balik sebelum keadaan menjadi semakin buruk. Pada pendapat saya senario paling buruk Haris akan menakutkan orang ramai untuk mengundi. 
Dan apa yang kita perlu tegaskan ialah supaya proses pilihan raya berjalan dengan aman. Kita tidak boleh campur tangan dengan mana-mana pengundi," kata Ambiga.
Peguam itu berkata walaupun beliau menghormati Harris, perbuatan berani dan nakal beliau mungkin sudah melampau.
“Saya memandang tinggi terhadap beliau, namun perbuatan ini tidak boleh diterima sama sekali dan saya akan berbincang dengan beliau."
Ambiga percaya bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak dingini berlaku pada hari pengundian, cara terbaik bagi menangani sebarang kesangsian yang berlaku di pusat pengundian ialah membuat catatan dan mengambil tindakan lanjut menerusi petisyen pilihan raya dan bukan bertindak sebagai sukarelawan keamanan.
Video ABU menunjukkan Haris memberi amaran kepada rakyat asing yang memiliki MyKad bahawa "askar ABU" sudah bersedia untuk mereka pada hari pengundian. 
Beliau juga memberi amaran kepada calon yang melompat parti bahawa mereka akan "dijejaki" dan akan berlaku pilihan raya kecil. 
Haris turut bertanya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sama ada beliau sudah "sedia untuk mati."
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping