Sabtu, April 20, 2013


Halamak!!! Lepas sorang - sorang geng - geng Si Ostazah Pening buat dia meroyan tak tentu arah. Nama orang lain semua timbul. Tinggal lagi nama dia je yang tak naik - naik.

Kenapa agaknya ye? Tadi pun ada jugak orang tanya SH, kenapa nama Ostazah Pening tu tak naik sedangkan dia selama ini banyak buat kontroversi?

Hah! Itulah jawapannya. Sebab dia hanya tahu buat kontroversi je yang membuatkan nama dia tak naik jadi calon. Nak harapkan dia buat kerja lain, dia bukan reti.

Kalau setakat suruh dia keluarkan fatwa songsang dan memaki hamun orang lain dalam laman twitter, boleh la. Tapi nak suruh dia jaga Kebajikan Rakyat, semua orang tak percaya.

Mana tidaknya. Sebelum ni, dia sendiri tak mampu nak menjaga rumah tangga diri dia sendiri dengan membuat tuduhan yang bukan - bukan terhadap suami dia sendiri. Jadi, macam mana dia nak jaga Kebajikan Rakyat!!!
TANJONG KARANG 20 April - Kerusi Parlimen Tanjong Karang menyaksikan pertembungan tiga penjuru dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila Datuk Seri Noh Omar akan ditentang oleh bekas penyanyi 80-an, Herman Tino yang bertanding sebagai calon Bebas di situ. 
Mewakili Barisan Nasional (BN), Noh, 55, yang menang di kerusi Parlimen itu sejak empat penggal lalu, akan ditentang seorang lagi pencabar dari Pas iaitu Timbalan Yang Dipertua PAS Tanjong Karang, yang juga bekas guru, Mohamad Rashdi Deraman, 49. 
Herman atau nama sebenarnya, Masrum Tamsi tiba di pusat penamaan calon di Dewan Dato Hormat di sini bersama-sama pencadang, Mohd. Maskuri Mardzuki dan penyokong, Tiong Koo Yong. 
Bekas penyanyi dangdut dan Melayu Asli itu menyerahkan borang pencalonannya pada pukul 9.35 pagi. 
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang turut menyaksikan pertandingan tiga penjuru apabila penyandang kerusi itu, Sulaiman Abdul Razak yang mewakili BN menentang calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Yahya Mat Sahri dan calon Bebas, Low Tan, 58. 
Kerusi DUN Sungai Burong pula hanya melibatkan pertandingan satu lawan satu antara Datuk Mohd. Shamsudin Lias daripada BN dengan calon Pas, Mohamad Judi Sarjo. 
Suasana penamaan calon di kawasan Tanjong Karang meriah dengan lebih 1,000 penyokong BN hadir manakala penyokong pembangkang dianggarkan seramai 500 orang. 
Herman Tino ketika ditemui berkata, tujuan beliau bertanding buat pertama kali dalam PRU-13 adalah untuk menyerikan dan memeriahkan suasana pilihan raya.
Ps: Eleh! Kalau setakat nak bertanding untuk menyerikan suasana buat apa. Mengabihkan masa je!!! Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Jangan macam tu Bro. Kan kita negara demokratik. Mesti ada sebab dia bertanding jadi calon Bebas. Kalau tak baik dia tak belanjakan RM 20000 untuk deposit piihan raya, tu tak masuk deposit lainnya lagi... Nasib baik Herman Tino, kalau Ostazah 'segera' Abby yang lebih 'Isle' dari Tok Guru, yang kerjanya menerbitkan 'hadis-hadis' di Twitter menghina UMNO; ataupun Ostat 'fast-lane sebab masuk Pas' Bob Lokman yang bertanding, lagi naya jadinya... Pasal dia kata 'memeriahkan' tu, mesti ada udang sebalik mee, manalah tau dia tolong Noh Omar ke... Janganlah berprasangka buruk kat orang. Apa-apapun gerenti BN menang punyalah! Wallahu a'lam.

    BalasPadam
  2. sapa betina pakai spec besaq tu? terkenal sgt ka? ...just jgn layan dia lah...biaq pi kat si sekoq ni meroyan boyfriend lari sorang-sorang...

    BalasPadam
  3. LAKI DIA GAGAL NAK LAYAN. INIKAN LAGI NAK LAYAN RAKYAT, LAGI TEROK NNTI

    BalasPadam
  4. Jalang mana yang pakai spek hitam tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asam garam pilihanraya.....

      Padam
    2. Ini lah yg dikatakan demokrasi......

      Padam
  5. Semut hitam.....sy nak tnya awk ler, awk ni parti apa? Kita ni demokrasi, klu awkvtrs judge org tnpa menilai apa dn kenapa...awk pon sama mcm zionis..btakblayak awk buka blog ini....Prince Righty awk mmg steady!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping