Selasa, April 30, 2013

Mengalahkan budak kecik tak cukup susu...
Memang sah puak - puak Pakatan Haramjadah ni dah kehabisan modal untuk dijadikan bahan berkempen sampai terpaksa buat provokasi di tempat orang.

Sewaktu lawatan ke Felda Lurah Bilut semalam, kehadiran YAB Menteri Besar Pahang telah disambut dengan meriah oleh penduduk setempat.

Namun, kehangatan petang semalam diserikan lagi dengan provokasi puak - puak Pakatan Haramjadah tu dengan perarakan 'kereta kebal buatan' mereka.


Habis la diusungnya budak - budak sekolah rendah menggunakan lori, motorsikal dan basikal diluar Dewan Serbaguna Felda Lurah Bilut tu.

Kononnya, harapan diorang agar MB Pahang ni melawan provokasi yang diorang buat. Tapi, jangan harap la beb. MB Pahang ni tetap cool. Siap boleh makan aiskrim lagi.

Senyum sambil pegang asikrim... Giler Cool...
Mungkin diorang tak puas hati kerana provokasi yang diatur lebih awal tidak menjadi, maka diorang hantar pulak perisik untuk mendengar ucapan YAB Menteri Besar Pahang.

Tu pun setakat berani berdiri kat luar tingkap je la. Hantar pulak sorang. Kenapa diorang tak datang ramai - ramai? Takut kena gempur ke?

Dalam majlis yang serba ringkas tu, YAB Menteri Besar sempat menjelaskan kepada warga Felda mengenai rancangan untuk Generasi Kedua.

Macai mengintai dari luar jeriji besi...
Bila tau nak dapat rumah nanti, dia dulu la yang isi borang...
Perkara tersebut telah pun dibincangkan didalam Majlis Mesyuarat Kerajaan dan keputusan telah pun diambil. Namun, perlaksanaannya akan dibuat selepas PRU.

Rancangan tersebut termasuk menyediakan rumah kepada generasi kedua selain memberikan mereka kawasan baru untuk diusahakan dimasa akan datang.

Majlis santai... pun penuh jugak dengan orang kampung...
Fuh!!! Untung gila beb jadi anak - anak Felda ni. Mintak apa saja dapat. Tak pernah Kerajaan mengecewakan kehendak mereka. 

Tapi kenapa ada jugak dikalangan mereka yang masih tak tahu bersyukur? Mungkin itulah hasil didikan puak - puak Pakatan Haramjadah tu kot. Dah pemimpin diorang pun jenis manusia lupa daratan, pencacai pun ikut sama la!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Komen

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping