Jumaat, Mei 17, 2013


Itu kenyataan yang dikeluarkan oleh Mamat yang berangan nak jadi anak Melayu ni. Jika dilihat dari kenyataan tu, dia sebenarnya cuba nak tegakkan benang yang basah.

Kata dia, DAPigs sering disalah ertikan sebagai sebuah parti berbangsa Cina sedangkan keahliannya terdiri dari pelbagai kaum.

Benar. SH setuju sangat yang DAPigs bukan parti Cina. Tapi hakikatnya, DAPigs adalah sebuah parti yang mempunyai idelogi Komunis dan Chauvinist.

Perkara itu tidak dapat dinafikan oleh sesiapa pun. DAPigs terang - terangan menyokong dan masih lagi mendokong perjuangan Komunisme di Malaysia.

Sebab itu, sejak sekian lamanya, DAPigs tetap dengan agenda 'Malaysian Malaysia' dimana mereka masih lagi mahu Hak sama rata diantara kaum.

Ideologi sedemikian sudah banyak kali diulang dan ditolak bukan sahaja oleh orang Melayu, malah dikalangan orang Cina sendiri. Tetapi, kenapa DAPigs masih memperjuangkannya?

Kata Si Mamat yang berangan nak jadi anak Melayu ni, pendekatan yang dibuat oleh Guan Eng, Tok Pekong Besar dia kat Pulau Pinang bersifat Centrist.

Sebelum ini, DAPigs tidak mengambil kisah lansung dengan nasib masyarakat Cina sama ada dikawasan bandar mahupun dikawasan - kawasan Kampung.

Namun segalanya berubah sejak tahun 2006 dimana pendekatan 'Sederhana dan Pertengahan' dilaksanakan oleh Si Guan Eng tu. Kenapa baru sekarang?

Sebab kerakusan untuk merampas kuasa semakin berleluasa dikalangan puak - puak DAPigs. Ditambah pulak dengan nafsu dari Si Ketua Penipu tu.

Maka sebab itulah DAPigs mula mendoktrinkan masyarakat Cina golongan pertengahan untuk memilih DAPigs agar mereka dapat merampas kuasa.

Memang benar DAPigs hari ini mempunyai keahlian dari pelbagai kaum didalam parti tersebut. Maka sebab itu Si Anak Cina ni kata parti itu tidak bersifat perkauman.

Kalau itu definasi 'Perkauman' bagi dia, maka UMNO juga tidak boleh dilabel sebagai sebuah parti perkauman juga. Didalam UMNO ada juga pelbagai kaum.

Keahlian UMNO ada yang datang dari kaum Melayu, Cina, India, Iban, Bidayuh dan sebagainya. Malah pemimpin tinggi UMNO juga ada yang bukan orang Melayu.

Nah!! Kenapa selama hari ini, jika UMNO bersuara menegakkan hak - hak Bumiputera, masih lagi ada yang melabelkan UMNO sebagai sebuah parti yang Rasis?

Nampak sangat yang sebenarnya orang tak faham intipati perjuangan UMNO. Orang yang selalu mengkritik UMNO selama hari ini tak jelas dengan Perlembagaan parti tersebut.

Biar pun orang tu sudah menjadi pemimpin, malah ada yang pernah jadi Timbalan Presiden, intipati perjuangan UMNO itu sendiri pun tak dapat dihayati sepenuhnya. Jadi, apa hak diorang nak mempertikaikan hak orang lain!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping