Isnin, Mei 27, 2013


Hmm... pelik jugak dengan hasutan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah ni. Nada dia lain sikit dari orang lain. Kalau orang lain cerita pasal 'Blackout'. 

Tapi Si Nurul Izzah ni cerita pasal dakwat kekal. Kenapa dia cerita pasal dakwat kekal ek? Dia ada bukti ke kata ada pengundi yang mengundi dua kali?
Anak sulung Anwar, Nurul Izzah Anwar sebelum itu turut mengatakan SPR menipu, mendakwa kegagalan dakwat kekal yang diperkenalkan untuk mencegah pengundian berulang.
“Kita akan lawan mereka habis-habisan terutamanya untuk memastikan tiada persempadanan semula tidak adil dilakukan,” kata naib presiden PKR itu kepada hadirin, merujuk kepada kajian persempadanan semula SPR yang akan bermula akhir tahun itu.
Sebelum ini, kita dah lihat satu laporan Polis dibuat oleh seorang 'Non-Partisan' (KONONnya la kan) mengenai isu dakwat kekal ni. Dia kata, dia boleh pergi mengundi dua kali.

Tapi dia sekadar nak uji ketelusan SPR je kononnya. Dia nak uji sama ada ianya mampu dilakukan atau pun tidak. Cuma soalan kita sekarang ni, ada tak yang mengundi dua kali?


Cuba kita tanya budak yang buat laporan tu, dia undi siapa? Dia undi BN ke dia undi Pakatan? Kalau dia boleh undi dua kali, siapa yang dia akan undi?

Nah! Itu persoalan yang kita nak tau. Diorang dok cerita la pasal 'Dakwat Kekal Tak Kekal' tu. Habis satu kampung diorang kompang cerita tu.

Tapi, soalan utamanya ialah, ADA KE YANG MENGUNDI DUA KALI? Itu yang sepatutnya dijawab oleh Si Nurul Izzah ni. Bukannya meroyan tak tentu arah!!!

Dan, seperti yang SH katakan sebelum ini, orang yang mintak penggunaan dakwat kekal ni siapa? Bukan ke puak -puak Pakatan Haramjadah tu jugak yang mintak?

Walhal, dah banyak kali dah orang bagitau, dakwat kekal ni tak relevan untuk digunakan. Tapi diorang degil. Nak jugak suruh SPR guna dakwat kekal.

Sampai ada yang sanggup berguling - guling atas jalan raya, sanggup sepak terajang Polis semata - mata nak jugak SPR guna dakwat Kekal. 

Tapi bila SPR penuhi tuntutan diorang, Si Nurul Izzah ni nak bising -bising meroyan macam Gila pasal apa? Dia tak puas hati dengan apa yang dia tuntut? Apa punya CIBAI perangai dia ni. Sikit pun tak ubah Macam GAMPANG!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Cakap Tin Kosong.....

    BUKTI mana ? Wakil PR kat setiap ruang bermula di bahagian Semak Daftar dan Saluran hingga ke Bilik Mengundi....Adakah mereka TIDUR...?

    Sama seperti ketua-ketua mereka yang tidur dalam Dewan Sivik semasa Persidangan PKR ( kelmarin di MPPJ ).

    BalasPadam
  2. 1 Malaysia menyokong "LAIN KALILAH"

    BalasPadam
  3. Dia ni sudah sudah lah meroyan..dah la pompuan..melantang lantang entah apa yang di perjuangkan..kalau aku jadi anak anwar dah lama aku pujuk bapak aku berundur umur pun dah hujung hujung baik suruh bapak aku buat amal ibadat sementara menunggu di jemput tuhan ini dia pun sama naik terpekik pekik...malu pun dah takde dah...suami tolong la nasihat isteri tu..

    dakwat tu sampai sekarang ada kekal kat celah kuku aku ni...aku tak faham apa yang tak kekal..mengundi jam 8 pagi..5 ptg dah tutup yang nak kekal sampai seumur hidup tu apa ke jadahnya? bukan mengundi kat malaysia ni berhari hari...tu la ada akal tak fikir..kalau dah mengfitnah cakap ikut nafsu cam gini la jadi nya..

    BalasPadam
  4. sebab ada orang undi 2kali tu la yang hang menang,kalau dak mampoih hang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha ya tak ya juga. Tak buat kerja kat lembah pantai tapi masih menang.

      Padam
  5. Giliran spr pulak periksa ic yg mengundi di kawasan pakatan menang terutama kawasan majoriti cina atau cina byk...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping