Selasa, Mei 07, 2013


Itu satu persoalan yang hendak SH lafazkan didalam blog ni. Buat sekian kalinya, SH nak tanya, 'Salah ke kalau kita memperjuangkan Hak Melayu'?

Orang kata, UMNO Rasis. Memang UMNO Rasis beb sebab UMNO memperjuangkan Hak Melayu. Orang lain pun ada hak diorang jugak. Apa salahnya UMNO Rasis?

Memang UMNO diwujudkan untuk memperjuangkan Hak - Hak Orang Melayu. Itu pun masih puak - puak DAPigs tu tak faham ke? Pun masih diorang nak putar belitkan keadaan?

Ada orang kata, tak guna kalau kita memperjuangkan bangsa. Tak mendatangkan faedah. Islam tak ajar kita memperjuangkan bangsa.

Benar, Islam tidak mengajar kita untuk memperjuangkan Bangsa. Tapi Islam juga tidak membenarkan agama suci itu dijadikan bahan untuk berpolitik.

Kenapa bab itu orang tak nak pulak jadikan sebagai  satu bahan pertikaian? Kenapa bab itu boleh pulak orang terima dalam masyarakat?

Lihat bagaimana puak - puak DAPigs mempermainkan isu berkaitan dengan Hudud dan Kalimah Allah. Kenapa diorang boleh suka - suka hati je buat sedemikian?

Sebab ada pihak yang menjadikan Islam itu sebagai bahan untuk mereka berpolitik. Sepatutnya, perkara sedemikian tidak wajar dan perlu dikekang.

Bebalik kepada persoalan diatas, dimana salahnya kalau kita nak memperjuangkan bangsa kita sendiri sedangkan itu dah memang hak kita? Hak kita, kenapa pulak orang nak marah?

Bila pihak sebelah sana buat, ada tak orang yang bantah? Ada tak orang yang menjadikan ianya sebagai bahan pertikaian? Tak de beb. Sebab apa tak de?

Sebab dia bercakap dalam bahasa yang kita sendiri pun tak faham. Itu pasal la ianya tak jadi satu bahan pertikaian. Diorang cakap dalam bahasa diorang.

Benda ni banyak dilaporkan. Dan kebanyakkannya ditulis dalam akhbar yang Pro Chauvinist. Sampai mati pun kita tak faham beb.

Satu perkara yang kita perlu jelas ialah MAJORITI MELAYU di Malaysia ni adalah orang ISLAM. Itu fakta yang perlu diperjelaskan semula.

Maka, jika ada orang yang buat bantahan kata Melayu tak layak untuk memperjuangkan Hak mereka, sama la mereka tidak membenarkan kita perjuangan Islam.

Dan perkara ini berlaku. Sebagai contoh, apa sebab DAPigs sibuk sangat nak tawan Parlimen Bentong? Adakah mereka mahu mengubah cara hidup rakyat di Bentong?

Adakah mereka mahu bantu rakyat Bentong berkembang dengan lebih maju? Jawapannya TIDAK. Mereka sebenarnya marah dengan kenyataan MB Pahang.

Mereka terasa seperti dihina apabila MB Pahang yakin mampu untuk mempertahankan Bentong. Tapi, diorang marah bukan sebab MB Pahang yang cabar diorang.

Sebaliknya, sebab MB Pahang tu Melayu. MB Pahang tu Islam. Tu pasal diorang jadi marah. Diorang terasa panas telinga bila dengar MB Pahang cakap macam tu dulu.

Dan sebab itu dalam ceramah, diorang ulangi perkara tersebut. Diorang dendangkan kepada pengundi kononnya Melayu cabar DAPigs. Islam cabar DAPigs. Apa, ingat orang tak tau ke?

Kesimpulannya, bagi SH, Melayu ada hak mereka dan tak salah kalau kita mahu mempertahankan Hak tersebut. Pergi mampus la dengan orang lain. Bagi SH, Majoriti Melayu Malaysia ni Islam. Hak Melayu, Hak Islam jugak!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. kita kena ada pressure group yang memperjuangkan hak kita, nampaknya perkasa adalah satu badan yang sesuai memperjuangkan hak melayu, kalau cina ada zong dong nya untuk melampau meminta itu ini untuk kaum cina kenapa kita ak mau bersatu dalam perkasa memperjuangkan hak kita, kita lupa ke siapa kita ditanah air kita, kuasa membeli ada pada kita,kuasa menentukan Tanah air ada pada kita,kita tidak mengmbil hak mereka tetapi hak kita jangan dibiarkan tercabar oleh mereka,,, mula sekarang mari kita usaha memiliki business besar besar, kita monopoli beras, kita monopoli ikan, kita monopoli bahan binaan, kita monopoli pendidikan, apa saja berbau business kita monopoli dan kita usahakan dengan bersih dan islamik, kita buktikan kita fair to all jika kita ada ekonomi, kita dapat berbuat spt mereka dengan cara islamik kita, syarat jangan lupa diri,bumiputra maju, jauhkan dari golongan yang bongkak sombong yang tidak tahu berterima kasih, dn tak sedar dibumi mana mereka berada, sokong perkasa demi untuk kebaikan melayu dan bumiputera..

    BalasPadam
  2. Itu sebab teman rasa rungsing dengan hajat ANWAR nak bawak bala tentera dia berarak dalam DEMONSTRASI JALANAN.

    Sebab ada orang Melayu nak berjumpa dengan orang DAP untuk settle issue cara sopan dan beradab...!
    CARA MELAYU ZAMAN DULU.

    BalasPadam
  3. MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA KERANA MENGUJUDKAN SUASANA PERBEZAAN PERKAUMAN.
    BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)
    JOIN FB PAGE
    http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235
    AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!
    PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI
    PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!
    TUNJUKKAN SUARA KITA!
    -chinese neuker

    “PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !”
    “FEDERATION OF MALAYLAND !”

    BalasPadam
  4. Skrg ni cai2 dh jd baik sbb KALAH..blh plk nasihatkn MELAYU2 UMNO agar BERSABAR..ms korang duk hangguk2, siap takbir kt BABI2 DAP dulu, ada korang pikir akibatnya HARI INI..??? Gerenti xada kan sbb korang KONFIDEN UMNO akan jatuh..korang dgn PAKATAN sama2 BINATANG..PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI..!!!!!!!

    BalasPadam
  5. i sokong seribu persen!

    BalasPadam
  6. Tolong melayu umno, pas dan pkr bersatulah...kite tak bermusuhan dgn cina, tapi kita hanya pertahankan hak kite. Cukup cina mempermainkan kite...melayu mudah lupa...

    BalasPadam
  7. Minta kerajaan jgn tambahkan sekolah kebangsaan cina sbb fi sinilah anak2 cina di ajar bibit2 perkauman. Kalau dia org nak biarlah dap sediakan. Tak guna nak ambil hati cina sbb mereka tidak akan berterima kasih kepada kerajaan. Dah terbukti masa PRU13. Tapi apa kerajaan bagi dia org ambik seperti BR1M. Wow sanggup yg tua nak mampus tunggu masok lubang kubor berbaris nak ambik duit.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping