Rabu, Mei 08, 2013


Kenapa tak pasal - pasal je puak - puak Pakatan Haramjadah ni jadi cuak dengan Kebenaran? Kenapa secara tiba - tiba diorang jadi macam cacing kepanasan?

Itu satu persoalan yang perlu dijelaskan sebenarnya. Sejak tewas dalam Pilihan Raya Umum baru - baru ni, Pakatan Pembangkang sudah mula goyang lutut.

Kini diorang cuba untuk menafikan Kebenaran. Diorang cuba untuk menutup hakikat sebenar dari mata rakyat. Apa, diorang ingat rakyat ni buta sangat ke?
Naib pesiden PKR, Nurul Izzah Anwar (gambar) juga menyatakan kemarahan beliau di Twitter.
“Saya terkejut membaca muka hadapan Utusan. Saya berdiri dengan semua rakyat Malaysia lain yang menentang provokasi berbentuk perkauman!” katanya dalam akaun Twitter @ n_izzah.

Apa gunanya Si Nurul Izzah ni nak marah - marah tak tentu arah? Semua ni bukan salah orang lain. Tapi salah diorang sendiri jugak. Diorang yang mainkan isu tersebut.

Bukan ke diorang jugak yang menjaja perkataan 'UBAH'? Sekarang dah UBAH, diorang nak kata apa lagi? Diorang nak marah apa pasal pulak?

Tolong la!!! Rakyat sendiri mampu melihat dengan jelas. Semuanya dah terang, tak payah nak disuluh. Benda jadi diwaktu siang, diorang tutup lampu pun tak mendatangkan masalah.

Hakikatnya, memang dalam PRU kali ini kaum Cina terjerat dalam perangkap puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Diorang yang termakan sentimen perkauman DAPigs.

Penyudahnya, sekarang ni diorang pulak yang tersepit. Diorang pulak yang mula rasa terancam. Padahal, tujuan diorang nak buat ancaman.

Tapi siapa sangka, Barisan Nasional masih tetap mampu untuk menubuhkan Kerajaan walaupun tanpa sokongan dari MCA. Cukup sekadar dengan sokongan Bumiputera.

SH bukan nak bersikap Rasis, tapi memang itulah kenyataannya. Itu realiti yang tak perlu kita nak nafi atau sembunyikan dari pengetahuan rakyat.

Jelas, kini jari - jari taikun - taikun Cina menunding ke arah Pakatan Pembangkang. Mereka mula dituduh sebagai pembawa bencana. Sebab itu diorang cuba alihkan perhatian.

Diorang cuba untuk menutup kesilapan mereka sendiri dengan menuduh orang lain sedangkan diorang la penyebab semua ini berlaku. Pun diorang nak nafikan jugak?

Itu yang orang kata. Lain kali nak berfikir, pakai la Kepala Otak. Jangan pakai Kepala Lutut. Menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian hapah pun tak guna.

Tak mustahil kalau kali ini Kerajaan Malaysia akan ditadbir oleh Bumiputera sepenuhnya. Tapi, puak - puak Pakatan tu nak salahkan siapa? Diorang patut salahkan diri sendiri. Sendiri bikin, sendiri tanggung la woi!!!
Categories: , , ,

12 ulasan:

  1. tak perlu rasis, inilah masanya kebangkitan Islam apabila tak ada suara kaum lain maka kabinet boleh bersuasa lantang untuk mewujudkan Qanun Islam dan menghapuskan penjualan arak ,rumah urut, perjudian dan kemaksiatan lain Allahuakhbar

    BalasPadam
  2. Setuju hanya Islam sahaja yang akan dapat melumpuhkan kafir-kafir ini.

    BalasPadam
  3. Saya setuju tutup Pub, karaoke, rumah urut sebab di situlah punca maksiat dan kejahatan. lagipun yg banyak datang kat tempat tu orang melayu bukan orang cina.

    BalasPadam
  4. pas for all.....

    ape ade hal....yg pntg kali nie....rakyat malaysia dah nmpk peningkatan undi utk PR....dan puak2 bn pon dah blh tgk mcm mana dorg ditolak oleh rakyat malaysia....2/3 mana???apa fungsi najib sebagai pengerusi bn selangor.....nk ckp hmpir merampas selangor pon jauh skali.hehehe...xpe2 leh cube berkali kali yer.....ape pon rakyat sekarang dah makin cerdik untuk menilai.....kasi turun la najib mcm mane die kasi trn pak lah dlu.....

    BalasPadam
  5. MANGKOK ANON 1.50, MANGKOK NI DH TMAKAN FITNAH BSALUT LEMAK BABI, DAH TAK GETI NAK PERASAN MANA 1 FITNAH MANA 1 BENAR, HARI2 KENA SUAP FITNAH SAMPAI TAKDAPAT BEZA DAGING BABI DGN KAMBING, TANAH MELAYU DAN ISLAM DH NAK TRKUBUR PUN MASIH SEMPAT MAKAN BABI BSAMA PUAK KAPIR DAP, DASAR PNGHIANAT BANGSA DAN AGAMA.

    BalasPadam
  6. Anon 1.50,bukan ke melayu umno puak kau dh kafirkan,tp bole pulak puak kau bkawan baik dgn kafir dap dripada bkawan dgn kafir umno?

    BalasPadam
  7. hei pas for alh...sound like israel for all...

    lebih baik dr ko yg buta hati bangga dok bwh DAP yang akan mahu hapuskan smua hak melayu termasuk melayu pas dan melayu PKR bukan melayu umno ok...
    stupid loh

    BalasPadam
  8. Cina memang bijak, yg bodoh melayu PAS & PKR. Sekarang ramai MP cina, tapi x ada suara dlm kerajaan.... baru panas bontut cina. Undi lagi la DAPigs tu.... SIAPA RUGI.... sendiri ingat la...

    BalasPadam
  9. CERITA-CERITA

    A: SEKARANG NI BAHAYA BETUL....TANYA PUN SALAH KE?

    B: EH SALAH LAH...MANA BOLEH TANYA-TANYA. TERUS BALUN SAHAJA LAGI BAIK...

    C: TERUS TUDUH LAGI BAIK MACAM DIORG SELALU BUAT.

    D: TAK BERTANYA NANTI KITA SESAT JALAN...SEBAB TU KITA TANYA

    E: APA LAGI YANG CINA MAHU?

    F: TANYA SAMA POKOK?

    G: POKOK?

    TO BE CONTINUE...

    BalasPadam
  10. aku nak tengok bapak ko retire dari politik dan nyah dari Malaysia macam mana dia janji, rakyat Malaysia dah bosan dengan sikap bongkak, penipu si BABI tu,... so tunai kan janji untuk berundur dan keluar dari Malaysia..ingat janji itu kalau tidak BABI adalah munafik...

    BalasPadam
  11. aku pengundi lembah pantai, aku tak percaya ko menang kalu tak da main kotor macam mana BABI (BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM)tak percaya BN menang, anwar patut tunai janji, berundur dari politik..sebab tak dapat jadi PM,..

    BalasPadam
  12. sekarang BN dah menang, nak menjaga rakyat semua elok juga ada wakil lain lain kaum dalam kerajaan, sekarang sampai masa kita yang sayangkan kerajaan melayu, kita tibai habis habis puak PR , dulu mungkin kita kena hati hati takut hilang undi, sekarang dah terbukti rakyat masih bersama BN, dan kita balas balik tuduhan tuduhan PR terutama dari puak PKR, jangan bagi PR bertambah biadap di bumi tercinta kita ini,...aku pengundi Lembah Pantai, dan tak percaya Anak Bapak ni menang kalau tak main kotor..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping