Rabu, Mei 08, 2013


Heran kan. Kenapa sesama Melayu sendiri takut nak bergabung sedangkan ini waktu yang paling sesuai untuk mereka bersatu? Apa motifnya?

Adakah perjuangan mereka hanya berdasarkan kepada seorang manusia yang bernama Anwar Ibrahim semata - mata? Cukup ke kita nak perjuangkan seorang Melayu?

Adakah Si Ketua Penipu tu lebih mahal harganya jika hendak dibandingkan dengan kedudukan Melayu yang semakin kuat sehingga ada yang sanggup menggadai nyawa?

Jelas, hala tuju PKR bukan lah berpaksikan kepada Keadilan untuk rakyat. Mereka bukan menjanjikan Harapan untuk Rakyat. Sebaliknya, Harapan untuk Anwar.

Itu sahaja tujuan PKR ditubuhkan. Itu sahaja matlamat utama PKR ini. Tak de sebab lain yang dapat diperjelaskan kepada rakyat. Dan itu memang hakikatnya.

Kini, tatkala Melayu sudah bangkit dan mahu bersatu, kenapa pulak timbul puak - puak yang dengki dari melihat keadaan itu berlaku?

Benar. Islam tidak mengajar kita untuk memperjuangkan bangsa. Tetapi, dengan adanya bangsa itulah Islam dapat berkembang dengan lebih luas.

Islam dapat kekal kukuh dan kuat dengan adanya kesatuan bangsa. Tapi bila bangsa kita dipertikai dan diancam seperti sekarang, adakah kita akan terus tunduk?

Disebabkan Islam tidak bersatulah yang menyebabkan Palestine jatuh ke tangan Israel. Hanya semata - mata wujud pertualang yang merosakkan bangsa Palestine itu sendiri.

Bila Israel nak masuk ke bumi Palestine, petualang inilah yang menjaja cerita kononnya tanah Palestine perlu dikongsi dengan orang lain. Akhirnya?

Palestine juga yang terpinggir. Bangsa Palestine jugak yang disisih dan dihapuskan secara perlahan - lahan. Kesudahnnya kita dapat lihat sehingga hari ini.

Jadi, kita perlu tanya diri kita sendiri. Adakah kita mahu bangsa kita jadi seperti Palestine? Adakah kita mahu Islam itu kekal berpecah belah sedangkan musuh sudah ada depan mata? Sama - sama la kita renungkan!!!
Dalam Pakatan Rakyat, sekali lagi menjadi bahan pecacai yang dipandang dengan penuh curiga dan waspada adalah PAS. 
Dan sekali lagi juga cakap-cakap-cakap awal tentang kemaruknya pemimpin PAS untuk mewujudkan sebuah kerajaan perpaduandengan Barisan Nasional. 
Persoalannya ialah adakah benar yang PAS memang tidak boleh dipercayai sehinggakan Azmin Ali perlu menyindir dan memberi kata dua kepada PAS Selangor? 
Mengapa PAS yang mempunyai jumlah kerusi yang sama dengan DAP perlu diberi amaran sedangkan yang paling banyak mendatangkan masalah adalah wakil rakyat PKR. 
Yang paling tidak boleh dipercayai adalah PKR dan yang membawa paling banyak masalah juga datangnya dari PKR.
Categories: , , ,

13 ulasan:

  1. ehhh....UMNO/BN memang tak boleh PAKAILAH...dulu LUDAH , tapi sekarang nak JILAT balik nampak.....

    Bukan ke TPM cakap yang Parti PAS itu, PARTI AJARAN SESAT....UMNO/BN nak SESAT sama kaa...

    KAH..KAH...KAH...

    UMNO/BN BODOH..

    BalasPadam
  2. taknak la gabung, nanti kene ludah pulak dgn org tua...

    BalasPadam
  3. MANGKOK ANON 2.20 BARU LEPAS DISUAP BABI SALAI OLEH DAP. DASAR TALI BARUT KOMUNIS PENDERHAKA BANGSA DAN AGAMA.

    BalasPadam
  4. hey bangsat DAP dn PKR...tak lama lg Melayu akan kembali bersatu...tk lama lgla...amin.

    BalasPadam
  5. TERBARU! PAS AKAN TUTUP KILANG ARAK DAN RUMAH LACUR DISELANGOR PADA HARI PERTAMA ANGKAT SUMPAH JIKA JADI MENTERI BESAR, HARI KEDUA LAKSANAKAN HUDUD, HARI KETIGA MENGISLAMKAN 4/5 AHLI DAP.

    BalasPadam
  6. JOM kumpul 13MEI..Turun asah kapak dan parang semua orang MELAYU..ASAH dari sekarang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Red Babi Army detected

      Padam
    2. Berhati2 dgn provokasi yg disuntik oleh Red Babi Army seperti anon 3:18 dalam blog2 Melayu. Org kita Tak cakap macam komunis.

      Padam
  7. Aku ajak Umno dan Pas bersatu. Kalau jumpa nik aziz aku akan cakap benda ini. Kalau dia nak rasa penyepak aku, cuba ludah muka aku

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nik ajis dah tua .pelempang dah ler

      Padam
  8. Kenapa hati aku tak tenteram semenjak kebelakangan ni , Rupanya baru aku perasan yang Kaum cina makin kuat bersatu , tapi bangsa melayu makin kuat berpecah , tolong lah kaum melayu tak kira kamu dari PAS atau UMNO bersatulah , parti hak masing masing tapi melayu dan islam mesti bersatu, pilihanraya dah lepas mari kita buka lembaran baru cuba cari jalan mcmmana ini semua boleh jadi kenyataan , Barulah kaum cina akan hormat pada kita , Kalimah ALLAH cina yg timbulkan tapi melayu yang bergaduh sampai sekarang

    BalasPadam
  9. brilliant point anon 5:10....aku setuju !!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping