Jumaat, Mei 31, 2013


Siapa yang nak mengaku kalau dirinya dah melakukan kesilapan beb? Tu pasal la bila pencuri dihadapkan ke mahkamah, dia akan mengaku tak bersalah.

Walhal, bukti dah terang - terang menunjukkan dia bersalah. Tapi, dia sampai mati pun takkan mengaku. Seboleh - boleh dia akan salahkan orang lain.

Sama jugak la dengan kes DAPigs ni. Diorang dah terang - terang menipu dalam isu pemilihan mereka sendiri, tapi mana mungkin diorang akan mengakuinya.

Tapi, tanpa segan silu diorang akan terus menyalahkan orang lain. Siap bagi amaran bagai kat orang lain supaya 'Berhati - Hati' bila buat kenyataan.

Wah!!! Nampak ianya macam satu ugutan keluar dari mulut Si Terasa Cork ni. Adakah itu yang dia cuba nak buat? Adakah dia cuba nak 'Ugut' Ketua Pengarah RoS ni sebenarnya?

Kalau dilihat dari satu sudut, memang itulah yang Si Terasa Cork ni nak buat. Tinggal lagi, dia bagi alasan pun tak masuk akal beb.

Hanya bersandarkan kepada alasan kata CEC tu dah diwar - warkan lebih awal tidak bermakna semua pewakilan akan tahu mengenainya. Ada jugak perwakilan yang tak tau.

Berkaitan dengan surat pulak, bukan salah perwakilan tu sebab dia dah pindah alamat. Salah CEC sendiri la sebab tak ambik tau mengenainya.

Sepatutnya, itu dah menjadi tanggungjawab DAPigs Bahagian atau pun Cawangan untuk memaklumkan perwakilan mereka sendiri. Takkan itu pun susah sangat diorang nak buat?

Apa yang lebih menyedihkan ialah apabila Si Terasa Cork tu tuduh perwakilan sengaja menjadikan isu ini sebagai satu isu untuk dipolitikkan.

Alamak! DAPigs ni bukan parti Politik ke untuk dipolitikkan? Dah tentu - tentu la DAPigs tu sebuah parti politik. Para perwakilan dia pun ahli Politik jugak.

Jadi, kenapa pulak Si Terasa Cork tu nak nafikan hak perwakilan dalam mempolitikkan isu ni kepada umum? Kalau diorang buat boleh pulak ye tak?

Isu air dijadikan isu Politik. Isu pasir boleh dijadikan sebagai isu Politik. Tapi, isu pemilihan CEC ni tak boleh nak dijadikan isu Politik sedangkan ianya melibatkan parti Politik?

Nampak sangat la yang Si Terasa Cork ni tak matang dalam memberikan kenyataan media. Dia main ikut emosi dan bukannya sebab nak menegakkan Kebenaran.

Dia marah bila orang pertikaikan pemilihan dia sebagai seorang ahli CEC. Tapi, bila dia pertikaikan pasal keputusan SPR, diorang tak ambik kira marah orang pulak ye tak?

Itulah yang dikatakan Khifarah dari Allah S.W.T. Atau bagi orang macam Si Terasa Cork ni, ia dianggap sebagai hukum karma. Bak kata orang kampung SH, 'What Goes Around, Comes Around'. Jadi, Si Terasa Cork ni kena la tanggung. Kalau tidak, jangan jadi ahli Politik!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Bukan nampak semut lagi..bukan nampak gajah lagi..depan nampak teresak kohkoh belakang nampak limkicksial..yg mana nak ditampar yg mana nak diterajang?? Itu pilihan anggota dap yg tak layak mengundi..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping