Rabu, Jun 12, 2013


Kah! Kah! Kah!!! Memang lawak Gila tengok gelagat puak - puak Pakatan Haramjadah ni ye tak. Nak pulak puak - puak PKR tu. Macam Gampang!!!

Sebelum ni, diorang jugak yang beria - ia sangat nak Boikot Sidang Parlimen dan Majlis Angkat Sumpah. Sekarang dah mula terkencing dalam seluar pulak.

Yang buat cabaran untuk memboikot Majlis Angkat Sumpah Parlimen bukan orang lain. Tapi dari kalangan diorang jugak yang buat.

Jadi, kalau diorang tak sahut cabaran yang diketengahkan oleh puak - puak yang menyokong diorang tu, takut tebal muka. Diorang jugak yang cari pasal.

Diorang kata SPR tak telus. Sebab itu diorang nak Boikot Majlis Angkat Sumpah jadi Ahli Parlimen. Sekarang, senjata dah makan tuan. Baru diorang sedar diri.

Kalau ikut undang - undang, memang diorang boleh kehilangan jawatan sebagai Ahli Parlimen sekiranya tak angkat sumpah dalam tempoh 6 bulan.

Perkara tu memang dah termaktub dalam buku Perlembagaan. Dan memang itu logiknya. Macam mana diorang boleh bersuara dalam dewan kalau tak angkat sumpah?

Bila Speaker Dewan keluarkan kenyataan sedemikian, mula la diorang panas punggung. Mula la diorang cari alasan nak jawab balik kenyataan tersebut.

Yang diorang BONGOK sangat nak buat kerja BODOH tu sapa suruh? Sekarang diorang pulak yang menggelupor nak buat dakwaan yang bukan - bukan.

Alo brader!!! Lu orang sendiri cari penyakit. Sekarang lu orang sendiri tanggung la!!! Lu orang nak sangat Boikot sidang Parlimen, lu orang buat la!!! Jangan la banyak cakap dan cari alasan lain pulak!!! Hahahaha!!!!
*KUALA LUMPUR, **11 Jun* -Amaran Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia bahawa mana-mana ahli Parlimen yang memboikot upacara mengangkat sumpah pada 24 Jun depan akan terlucut jawatan adalah bertentangan dengan undang-undang dan Peraturan Dewan Rakyat, kata PKR. 
Parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu menegaskan kenyataan yang dikeluarkan Pandikar itu juga membolehkan beliau dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Assalam Bro

    Mereka guna hukum Rimba, sebab tu menyalak tak tentu hala... Dia ingat Malaysia ni bapak dia orang punya sorang... hujung2 terpaksa makan tahi sendiri sebab dah terperangkap dengan jerakap samar yang mereka pasang sendiri... Tak ada pun tak apa mereka ni sebab bila berbahas di Parlimen tak ada isi... yang mereka tahu buat fitnah...

    BalasPadam
  2. Gaji mp kita kecik mat... tak berbaloi ... ish..ish.. tengok la singapore.. baru la betul... kui ..kui..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping