Ahad, Julai 07, 2013


Itu satu teka teki yang SH nak ajukan kepada puak - puak Pakatan Pembangkang tu. SH nak jugak tanya diorang, siapa yang dapat projek tu?

Nak lebih spesifik, projek penyelengaraan bangunan infrastruktur bagi Hospital Temerloh. Agak - agaknya, siapa yang bertuah dapat projek tu ye?

SH bukan apa. Saja la nak tau. Ada ke tidak mereka yang dari kalangan Pakatan Haramjadah ni tau siapa yang dapat Projek tu. Maklum la, diorang ni kan banyak sumber.

Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu mempertikaikan kontrak penyelengaraan jalan raya yang dimiliki oleh YP Maintenance.

Mereka mempertikaikan, kenapa kontrak tersebut diberikan kepada sebuah syarikat yang baru dua hari ditubuhkan. Apa kriteria yang mereka miliki?

Sudah tentu la mereka mempunyai kepakaran yang tersendiri. Bagi SH, penjelasannya mudah. Jika sebelum ini, kontrak diberikan kepada kontraktor tidak spesifik.

Jika sebelum ini, kontraktor hanya diberi kontrak membaiki jalan. Tapi tak ada yang diberi kontrak untuk menyelengara. Kalau jalan rosak, kontraktor tak bertanggungjawab.

Maka, perlu ada satu syarikat yang peru menyelengarakan jalan ni. Sama jugak la dengan bangunan infrastruktur Hospital. Pun perlu ada penyelengaraan. Tak gitu?

Persoalannya, adakah isu kontrak yang hendak dipertikaikan atau siapa yang dapat kontrak tu yang menjadi tajuk utama? Sebenarnya, siapa yang dapat jadi isu.

Isunya ialah mengenai kronisme. Itu je isunya. Kenapa Si Polan bin Si Polan ni dapat sedangkan dia ada jawatan dalam UMNO? Itu yang dijaja oleh Pakatan.

Tujuan mereka menjaja cerita tu senang je. Sebab nak memburuk - burukkan Kerajaan BN dimata rakyat. Kononnya Kerajaan BN ni amalkan kronisme.

Sebab itu SH tanya. Betul ke Kerajaan BN ni amalkan Kronisme? Adakah orang UMNO je yang selalu dapat projek dari Kerajaan BN? Orang lain tak pernah dapat ke?

Tanya diri tu betul - betul. Adakah selama ini, orang dari kalangan Pakatan Pembangkang tak pernah dapat projek besar dari Kerajaan Negeri dalam tempoh waktu yang panjang?

Kalau diorang tak pernah dapat, kenapa ada dikalangan mereka yang selalu mendabik dada dan berbangga dengan orang UMNO secara terang - terangan?

SH nak tanya, perlu ke SH dedahkan siapa mereka ini kepada umum? Perlu ke kita bagitahu siapa dan apa jawatan yang mereka sandang dalam parti masing - masing? 

Itu suruh diorang tepuk dada dan tanya iman masing - masing. Kalau niat SH nak mengaibkan orang, SH dah dedahkan nama mereka. Tinggal lagi, biar diorang sendiri la yang fikir. Jangan diorang ingat diri diorang tu bagus sangat!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. sebut la jgn sembunyi sembunyi.. di selangor sape dpt projek.. tak tau tak tau.. semua ahmad albab bin beng lim punya.. di kedah zaman pas sape dpt projek... tak tau tak tau.. ahmad albab bin beng lim punya.. di kl sape dpt projek.. tak tau tak tau.. ah kau bin ah pakat punya.. di penang sape dpt projek.. ah kau ah lim ah chong ah beng ah ah ah ...punya...

    di kelate sape dpt projek.. tak tau tak tau.. albontoti aljubori alspenderi alputihi alvideoi alserbani aljubahi alkambingi albatutandai

    org umno undi umno BN tentulah umno punya.. aik tak kan nak bagi dap pas pkr.. tak kan tu pun buat handal cakap aje... tender projek negeri pakatan bagi sape???? buat lawak org pakatan.

    bencana aje dia org bagi bantuan ke ahli dia saje... lagi parah kroni nya.. agaknya org pas suruh org yg kena musibah tu protes kat Allah. islamik katanya...

    najib.. tak kan beri tender projek bisnes kat cina dap.. terang terang org melayu umno undi.. projek tender bisnes di pusat dah wajib dipulang ke umno... hasilnya wajib utk org yg undi bukan musuh bukan undi pembangkang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping