Isnin, Julai 01, 2013

"Hari ini, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Bekas Menteri Kewangan Malaysia selama 8 tahun tampil di Ibupejabat Polis Bukit Aman bagi memfailkan saman malu bersama isterinya.

"Beliau bertindak sedemikian setelah pendedahan yang dibuat oleh Mantan Naib Presiden Indonesia, Yusuf Kalla yang mendakwa beliau menipu kepada rakyat Malaysia." - Media Massa.
Demikian serba sedikit laporan yang SH rasa seluruh rakyat Malaysia nak dengar dan baca. Jika perkara tersebut berlaku, tak mustahil Si Ketua Penipu tu boleh jadi PM.

Mana tidaknya. Buat kali pertama dalam seumur hidup dia, Si Ketua Penipu tu dengan Beraninya tampil untuk menegakkan Kebenaran.

Buat kali pertama dalam sepanjang hayat dia sebagai seorang pemimpin, Si Ketua Penipu tu Berani mempertahankan imej dia kepada masyarakat dunia.

Dan, buat sekali sebelum dia meninggal dunia, Si Ketua Penipu tu Berani tampil dan menjaga maruah keluarga dia dari terus diaibkan. Tapi, semua itu hanya impian.

Semua itu hanya angan - angan kosong kita sahaja. SEBAB, Hakikatnya, Si Ketua Penipu tu memang terang - terangan seorang manusia yang PENAKUT! 

Dia TAKUT nak menegakkan Kebenaran. Dia TAKUT nak mempertahankan imej dia. Dan dia TAKUT nak menjaga maruah keluarga dia sendiri. Jadi, adakah orang yang PENAKUT macam itu yang nak dijadikan sebagai Perdana Menteri? Korang fikir la sendiri!!!
Perkembangan terbaru telah mendedahkan pertemuan Anwar dengan bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla selepas pilihanraya, yang mana Jusuf Kalla telah mempersoalkan dakwat yang masih ada di jari Anwar.

Jusuf Kalla dilaporkan berkata pada Anwar, “kamu kata isu dakwat, lihat jari kamu (sambil memegang tangan Anwar) masih ada dakwat yang belum hilang.”

Nampaknya, Anwar berbohong lagi.  Bagaimana Anwar membuat laporan polis konon dakwat di jarinya hilang sedangkan Jusuf Kalla masih boleh melihatnya beberapa hari kemudian?   Apakah Anwar akan menuduh Jusuf Kalla berbohong bagi menyelamatkan dirinya?

Dalam pertemuan yang sama, Jusuf Kalla mempersoalkan kewarasan Anwar kerana berdegil ingin menjadi Perdana Menteri.   Katanya, “Apa kamu sudah gila! Kamu hanya menang 89 kerusi parlimen, Najib menang 133 tidak mungkin kamu bisa jadi Perdana Menteri!”.

Tambahnya lagi, “jika kamu (Anwar) di Indonesia, ya kamu sudah jadi Presiden Indonesia sebab kamu menang undi popular, tetapi di Malaysia guna sistem undi electoral (parti)”.

Beliau juga turut menempelak penipuan Anwar berkenaan pengundi hantu, “Kamu kata ramai orang Bangladesh, tak kan orang Malaysia tidak boleh membezakan orang Bangladesh dengan orang tempatan dari segi bahasa percakapan dan budayanya”.
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. utk mempertahankan maruah dan rasa malunya.. akhirnya saman malu terhadap DAKWAT telah dibuat... kesian hang dah tak bernyawa dihina lagi tak kekal.. hehehehe

    DAKWAT jadi kambing hitam... hehehehe

    BalasPadam
  2. Berita ini tidak takut ancaman Allah kerana ia berani menhadapi neraka Allah...semoga Allah memberi kesempatan untuk bertaubat.

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama berkata...2 Julai 2013 12:46 PTG
    mohon untuk diri sendiri dahulu sebelum memohon untuk orang lain.

    BalasPadam
  4. Terang saya kata kan . Sebagai pemerhati politik..orang yg layak menjadi pm malayaia ia lah Dato' sri Anuar. Umno dalam kaadaan ketakutan dan sedang mengelaba. Inshakllah selewat2 nya 2014. Tapi kalau semua nya jalan lancar.d jangka kan lebeh awal dsai akan jadi pm kita..inshakallah. mahkamah tolong jalankan tugas. Tq

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping