Jumaat, Ogos 16, 2013


Aik! Ni apahal pulak Bang Mat kita ni. Lain macam je bunyi merajuk dia. Macam dah tak yakin pada diri sendiri je. Macam orang putus harapan pun ada jugak.

Apa pasal pulak dia tetiba je bercerita kepada pihak media pasal jawatan dia dalam parti? Dia tak yakin ke yang diadapat kekalkan jawatan dia sekarang?
"Saya akan terus bersama PAS dan Pakatan Rakyat, soal kedudukan dalam jawatan bergantung pada muktamar akan datang.

"Saya pun belum buat keputusan sama ada nak mempertahankan jawatan, tidak bertanding ataupun bertanding mana-mana jawatan...belum buat keputusan setakat ini," katanya ketika ditemui di kediamannya di sini.

Tambah Mohamad, pendiriannya berhubung perkara itu akan diumumkan tidak lama lagi selain berharap perwakilan memainkan peranan untuk memilih barisan kepimpinan yang terbaik.

"Saya belum buat keputusan, tunggulah sebulan lagi...(saya) tengok keadaan dulu.

"Muktamar, pertandingan dan pemilihan sudah jadi perkara biasa dilalui oleh parti. Jadi pada tahun ini pun kita harap ahli dan perwakilan memainkan peranan dan pemilihan yang terbaik dari pandangan mereka untuk memimpin pada masa akan datang," katanya.
Itu kata Bang Mat. Yang pastinya dalam keadaan sekarang ni PAS sudah mula buat pendirian tegas untuk menyingkirkan puak Syiah dalam parti mereka.

Maka secara tak lansung, kedudukan Bang Mat dalam parti pun sedikit terjejas. Puas jugak la Bang Mat nak jelaskan kepada ahli mengenai hubung kait dia dengan Syiah.

Nak pulak bila Bang Mat sendiri GAGAL memenangi hati rakyat di Pendang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Nampak sangat la kepimpinan Bang Mat ni ditolak.

Dan dengan cara itu jugak la orang dapat menilai sejauh mana kredebiliti Bang Mat kepada parti. Sumbangan dia kepada perjuangan Islam selama ini pun tak de.

Tapi, Bang Mat jangan risau. Bang Mat sekarang bukan macam Bang Mat dulu. Dulu Bang Mat tak de 'Adik' yang boleh bagi Bang Mat duit poket secara bulanan.

Sekarang, Bang Mat dapat elaun beribu - ribu hasil perkongsian harta dengan 'Adik' Guan Eng dia. Jadi, tak heran la kalau Bang Mat tak kisah kalau dia hilang jawatan dalam parti sekali pun!!! Poket dia dah penuh!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping