Ahad, Ogos 18, 2013


Pelik jugak bila kita baca kenyataan Anak Cinabeng ni. Nak pulak dia buat pengakuan macam tu secara terbuka ye. Dia kata, kali ini dia nak bertanding CEC.

Dalam kenyataan dia dibawah ni, nampak sangat macam dia kata dia tak bertanding sebelum ini. Kali ini baru dia kata dia nak bertanding.

Kalau inilah pertama dia bertanding bagi merebut jawatan dalam CEC DAPigs, macam mana pulak nama dia boleh naik dalam pemilihan sebelum ini?


Hah! Sekarang macam mana? Nampak sangat la yang puak - puak DAPigs ni tebal semangat Nepotisme dan Kronisme dalam parti mereka sendiri.
PETALING JAYA: Zairil Khir Johari, setiausaha politik Ketua Menteri Pulau Pinang, berjaya dilantik ke dalam jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) DAP berikutan pembetulan yang dibuat ke atas keputusan yang diumumkan pada kongres parti itu bulan lepas.  
  
DAP mengakui terdapat kesilapan dalam penjumlahan undi semasa pemilihan parti di Pulau Pinang pada 17 Disember, di mana kesemua lapan calon Melayu, termasuk Zairil telah gagal dipilih ke CEC. 

Dalam keputusan yang dikemaskini, Zairil, yang pada mulanya berada pada kedudukan 39, kini telah memperoleh kedudukan 20 teratas dalam jawatankuasa eksekutif pusat (CEC).

Zairil, yang sebelum ini dikatakan telah mendapat 305 undi, didakwa telah mendapat 803 undi, meletakkan beliau dalam kedudukan ke-20.
Memang patut sangat la ahli - ahli parti DAPigs tu sendiri pun naik menyampah dengan pemilihan DAPigs ni. Memang wujud ketidak-telusan dalam pemilihan tu.

Pun masih jugak puak - puak DAPigs ni tak boleh terima hakikat. Yang failkan notis bantahan bukan orang lain. Ahli diorang sendiri jugak.

Jadi, tak payah la Ana Cinabeng ni nak menafikan perkara tersebut. Mengaku je diorang dah buat salah, habis cerita. Yang sibuk sangat nak salahkan orang lain tu apa pasal? Dah la tak malu mengaku diri tu sebagai orang Melayu!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. zairil sebenarnya bukan melayu....dia telah lahir sebelum ibunya berkahwin dengan dato khir johari...jadi tiada alasan nak kata dia ni anak jati melayu sebab dia bukan darah melayu.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping