Khamis, Ogos 29, 2013


Heh! Memang patut sangat la orang panggil Si Guan Eng ni dengan gelaran Biawak. Apa yang ada pada Biawak tu memang ada pada Si Guan Eng ni.

Selain kulit dia yang tebal, Si Guan Eng ni pun ada jugak Lidah Bercabang. Tu pasal la bila dia bercakap pun berbelit - belit tak tentu arah.

Semalam Si Guan Eng tu jugak yang keluarkan arahan kepada Exco Kerajaan Tempatan untuk menghalang penyiaran filem Tanda Putra dipawagam seluruh Pulau Pinang.

Kononnya, Si Guan Eng tu kata filem tersebut ada unsur - unsur yang mampu mencetuskan ketegangan kaum dikalangan rakyat Malaysia.
Ditanya apakah yang akan kerajaan negeri lakukan sekiranya pihak pawagam enggan mematuhinya, Ketua Menteri Lim Guan Eng (kiri), yang turut hadir, tidak memberi jawapan secara langsung.

Lim mendakwa, filem tersebut mempunyai adegan yang berunsur fitnah, berdasarkan pembohongan, dan ia adalah satu ancaman kepada keharmonian antara kaum di negara ini. - seterusnya...
Hakikatnya, Si Guan Eng tu malu bila rakyat tengok gelagat Papa dia tengah kencing pada tiang bendera depan rumah Menteri Besar Selangor tu sebenarnya.

Itu pasal la dia sibuk sangat buat kecaman terhadap filem arahan Suhaimi Baba tu dari terus disiarkan kepada rakyat. Dia tak nak rakyat tahu apa sebenarnya yang berlaku.

Tapi bila kenyataan dia tu menimbulkan rasa tak puas hati dikalangan rakyat, maka dia pun mula la menggelabah tak tentu arah. Mula la dia ubah kenyataan dia semalam.

Kata Si Guan Eng tu, dia bukan 'Memberi Arahan'. Sebaliknya dia hanya 'Keluarkan Nasihat' je kepada pihak pawagam yang berkaitan. 
Pulau Pinang tidak melarang mana-mana panggung wayang menayangkan Tanda Putera yang bermula hari ini dan Ketua Menteri, Lim Guan Eng (gambar) berjanji, tiada tindakan terhadap panggung yang berbuat demikian.

Bagaimanapun, katanya, kerajaan negeri itu mengeluarkan nasihat supaya pawagam tidak menayangkan Tanda Putera kerana filem itu menggunakan dana awam dan mempromosikan kebencian berbanding keharmonian kaum di Malaysia.
Nah!!! Kan nampak sangat Si Guan Eng tu hilang kemaluan dia bila rakyat mula mempertikaikan pendirian DAPigs dalam bab Kebebasan Hak Bersuara.

Cuma kali ini, Si Guan Eng tu tak boleh nak tuduh media memutar belitkan kenyataan dia sebab yang pertama sekali buat laporan tu semalam ialah Merosakkini!!!

Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu merupakan bukti sifat Retorik yang ada dikalangan pemimpin Pakatan Haramjadah tu. Malah dia jugak yang membantah Hak Kebebasan Bersuara yang KONONnya diperjuangkan selama hari ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Ni la perangai CM a.k.a tokong yg tak habis-habis buat statement ikut kapla hotak dia. Memang jenis serbu tak pakai helmet. Ikut sedap mulut. Dasar arrogant + dumb. Tak tahu bezakan bidang kuasa kerajaan negeri dgn krajaan persekutuan.

    Meracau macam ***c** je. Semua tindakan ini adalah cubaan tokong utk divert isu pemilihan dlm DAP. Tu sebab la dia cuba cetuskan isu baharu utk menutup isu panas. Jgn terlepas pandang "game" yg cuba dicipta oleh tokong ni....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping