Selasa, Ogos 13, 2013


Ni apa dah jadi USM Pulau Pinang ambil pelajar yang dah kena buang dari universiti lain? Ramai anak anak melayu yang tidak mendapat tempat dan cuba untuk mencari tempat pengajian tinggi dan ramai yang masih belum mendapat tempat.

Alangkah ruginya apabila USM memberikan peluang pada Khalid Ismath yang dilabel sebagai pelajar gagal dari segi moral diterima masuk ke USM.


Sepatutnya Khalid dibiarkan belajar di Universiti swasta untuk mempelajari berapa banyak wang perlu dikeluarkan jika belajar di tempat tersebut berbanding dengan Universiti kerajaan yang banyak kemudahan disediakan.

Kita semua tahu yang Khalid Ismat bukanlah anak melayu yang mampu untuk menjadi pemimpin yang baik jika beliau terus diberi peluang untuk belajar di Universiti kerajaan.

Harap kementerian pelajaran memantau perkara ini kerana ramai pelajar lain yang lebih memerlukan tempat yang diberikan kepada Khalid Ismath. - SangkakalaJari9

Ps: Tahniah la diucapkan kepada USM kerana berjaya mengutip 'Sampah' yang dah dibuang oleh pihak UiTM sebelum ini.

Nampak gayanya, makin berkembang mekar la fahaman Syiah dan Komunis dalam USM kelak. 

Kalau jadi apa - apa nanti, jangan pulak diorang nak salahkan pihak Kerajaan. Jangan ada mulut kata Kerajaan ni Kejam pulak!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. tolong tanya kat Dato Non ketua perhubongan UMNO PP sebab dia punya kuntum ada di USM?

    BalasPadam
  2. Jangan buat tak tahu.USM memangnya menjadi lubuk penyokong pembangkang yg sudah diketahui ramai.Boleh dikatakan ramai tenaga pengajarnya adalah penyokong pembangkang tegar.Tidak mustahil utk malaun itu mencelah masuk biarpun statusnya yg dibuang sepatutnya tidak dibenarkan diterima masuk tanpa penetapan syarat2 tertentu.Sesuatu yg luar biasa sdg berlaku.Kementerian Pendidikan dan Pengajian Tinggi jgn keluarkan amaran.Tindakan pantas dan tepat diperlukan sekarang.

    BalasPadam
  3. Saya sokong dgn Kelkatu Malam..
    Mmg USM lubuk pembangkang.. terutama pensyarah2..USM kini bkn mcm USM yg dulu tp kini rakus kuasa dan mengejar RM... kronisme dlm pentadbiran... almaklum universiti saudara mara

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping