Jumaat, Ogos 02, 2013


Heh! Sekarang baru la dia nak sedar diri ye. Dulu kata DAPigs tu bagi ruang lebih luas untuk orang Melayu. Dulu kata DAPigs lebih demikrasi.

Sekarang ni, dah dia pulak yang beria - ia nak tenyeh DAPigs tu pulak kerana kepincangan dalam pemilihan CEC. Apa faedah dia dapat duduk bersama - sama dengan DAPigs ni? Habuk pun tarak!!! Jadi Macai je yang lebihnya!!!
Aspan Alias yang menyertai DAP tahun lalu bersetuju agar parti itu mengadakan semula pemilihan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) bagi memperbetulkan kesilapan yang telah dilakukan.

Beliau berkata, sekiranya pemilihan semula CEC tidak diadakan semula, masyarakat akan terus melabel parti dominasi Cina itu sebagai tidak telus dan tidak berkredibiliti.

Tambahnya, pemilihan semula CEC itu juga bakal membuktikan kepimpinan DAP mempunyai moral seperti yang dilaungkan oleh mereka.

"Sudah buat kesilapan atau kesalahan daripada segi undian, memang semulajadinya kena buat lagi sekali.

"Dari segi moralnya, unsur-unsur ketidaktelusan berlaku. Kalau tidak takkanlah kesilapan sampai begitu. Apa masalahnya (kalau buat lagi sekali)?

"Kalau pemimpin DAP berjiwa besar, bermoral.. buat lagi sekali pemilihan (CEC). Itu saja," katanya ketika dihubungi Antarapos di sini, hari ini.

Beliau selain itu membidas DAP yang membuat 'pembetulan' kiraan undian  setelah dikritik hebat sebagai parti rasis.

Ia bertitik tolak apabila keputusan pemilihan 15 Disember lalu gagal menyerlahkan DAP sebagai sebuah parti berbilang kaum dengan ketiadaan wakil selain kaum Cina walaupun ada di antara mereka telah berpuluh tahun bersama DAP.

Pemilihan CEC DAP sebelum ini menyaksikan Setiausaha Politik kepada Lim Guan Eng, Zairil Khir diangkat menjadi ahli CEC selepas dua minggu pemilihan itu berlangsung.

Beliau diumumkan mendapat 803 undi berbanding sebelumnya dengan hanya 305 undi. Keputusan itu menyaksikan Zairil satu-satunya wakil Melayu dalam CEC parti itu.

"Siapa yang buat pembetulan? Ada perwakilan yang datang semula tak, yang ramai-ramai mengundi itu? Ada tak mereka menyaksikan semula?

"(Kalau tidak) sampai bila pun orang akan persoalkan, jadi kredibiliti parti itu akan hancur, jatuh,"katanya.
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping