Sabtu, Ogos 03, 2013


"Percayalah, dia (Anwar) tidak akan saman saya tetapi hati-hati dengan apa yang anda siarkan. Jika dia saman anda, saya akan serahkan segala dokumen dan bukti yang ada," katanya kepada pemberita dalam sidang media di sini hari ini.

Pada sidang media tersebut, Yuktes turut mengedarkan salinan komunikasi emel kepada pemberita yang bertarikh 28 Ogos 2012 antara beliau, Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham dan Sankara Nair. 

Yuktes yang ketika itu mendapat arahan daripada Sankara Nair meminta Badrul yang dikenali Chegu Bard supaya mendapatkan sijil cuti sakit dari hari Sabtu (1 September) sehingga Selasa (4 September) bagi mengelakkan kesulitan di mahkamah.

Lantas yang demikian Sankara Nair pula menghantar emel kepada penerima yang dikenali sebagai Anwar, Ben, me (Yuktes), Sathya, Ibrahim pada 30 Ogos 2012.

Antara kandungan emel berbahasa Inggeris itu berbunyi,
"URGENT, Boss. Again, since my email to Chegubard 2 days ago, to comfirm on the MC - from the 1st till 4th Sept (a copy of which I sent you). 
Sadly again, Chegubard has not responded to me or my boys to the email. My boys have tried to reach him numerous times but to no avail. 
My boys then contacted Ibrahim Yaacob who has also been also trying to contact him (chegubard) but to no avail also. 
Dato Yusof and I will not be able to file this if there is no postponement on 3rd Sept and the only way we see is the proposed MC as he told us he suffers from acute migraine regularly. Please ensure he finds a way to get 3rd Sept postponed or else all is wasted."
17 Julai lalu, Yuktes bersama dua rakannya, membuat laporan di Balai Polis Travers di Kuala Lumpur serta menyerahkan bukti cuti sakit palsu itu kepada pihak polis.

"Penyerahan sijil (surat) palsu mungkin kelihatan sebagai perkara remeh, namun apa yang ingin saya buktikan di sini ialah kesanggupan pihak pembangkang mengkompromi sistem mahkamah," katanya.

Sehubungan itu, beliau mendesak bekas Presiden Majlis Peguam Negara Datuk S Ambiga memandang serius isu penggunaan dokumen cuti sakit palsu oleh Anwar.
    
Yuktes menjelaskan beliau tidak mendedahkan perkara itu lebih awal kerana bimbangkan keselamatannya setelah beliau banyak menerima kecaman dan ugutan setelah surat-surat terbukanya kepada Anwar disiarkan di laman-laman portal.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Ini orang ka,bila dia punya kes naik mcm2, isu sama naik.Nanti bila time ceramah,apa lg mau crita.Mesti dia akan cakap semua fitnah,sama dia punya kes.Lepas tu,di sulam semua isu kasi rakyt lali, semua taruh gavorment,cakap konspirasi.Last dia mau jdi hero,Srupa dia srivaji the boss la.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping