Ahad, September 29, 2013


Ini la masalahnya dengan orang yang tak sedar diri ni. Bila bercakap je berapi - api. Tapi hakikatnya, dia bercakap tanpa berpijak dibumi yang nyata.

Cakap orang yang boleh runtuhkan bumbung bangunan ni memang macam tu. Dia bercakap dia lupa diri dia. Dia lupa dengan siapa dia bercakap.

Rasanya orang macam dia ni, bila dah mati pun masih jugak tak sedarkan diri lagi. Pun dia masih sibuk jugak nak suruh orang bagi dia pegang kuasa.

Itulah gambaran jelas yang mampu kita berikan bila membaca isi kandungan ucapan Si Karpal Whilchar ni. Nampak sangat yang dia tu tak sedar diri.

Dia tau yang dia tu dah tua. Tapi masih juga tak nak insaf. Masih jugak tak nak bertaubat. Masih jugak dia nak anggap diri dia macam orang muda.

Kalau orang lain tahan lagi beb. Masih lagi boleh berdiri atas kaki sendiri. Ini, nak berdiri pun tak mampu. Pun dia masih jugak nak GILA KUASA?

Bila dah sedar diri tu tua, tak payah la sesak - sesak nak mintak orang bagi dia kuasa untuk memerintah. Duduk kat rumah main dengan cucu sudah la. Ada jugak la faedahnya dari sibuk nak buat kerja yang tak tentu arah!!!
Pengerusi DAP Karpal Singh berkata belau berharap agar pemimpin parti tersebut, yang kini semakin tua, akan berpeluang untuk mentadbir kerajaan persekutuan.

Dalam ucapannya di Kongres Khas DAP hari ini, beliau berkata Pakatan Rakyat perlu menang dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kita mesti (menang), kerana para pemimpin semakin tua. Kami perlu diberikan peluang sebelum kami bersara, dan bila saya kata 'kami', saya turut sertakan Lim Kit Siang...

"Kita ada orang muda. Saya nampak sangat sedikit orang tua sekarang. Apa yang kita ada, mungkin kamilah pahlawan yang terakhir.

"Orang muda perlu ambil alih dari kami, itu proses semulajadi. Daripada apa yang saya lihat hari ini, pemimpin muda ini adalah orang yang akan mewarisi pentadbiran seterusnya di negara ini,” katanya kepada para perwakilan.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Eh iake? Aku ingat ucapan beliau itu adalah sesi pembukaan Kursus Penggunaan Aplikasi Excel Microsoft!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping