Isnin, September 16, 2013


Apa la yang nak dibisingkan sangat pasal Peguam PKR ni. Diorang ni bukan tau apa pun. Malah macam mana diorang boleh jadi peguam pun kita heran jugak.

Nak kata diorang faham pasal perlembagaan Negara? Nak sebut Rukun Negara pun mungkin diorang tak reti. Mana tidaknya. Nak isi borang petisyen pun kantoi.

Pun lagi diorang nak cerita pasal Perlembagaan ke? Jangan mengarut la!!! Itu pasal la diorang mudah sangat kena tenyeh dengan Menteri KBS ni.

Sebelum ini Peguam PKR ni telah bangkit mempertikaikan Perlembagaan 153 dan cuba membangkitkan kemarahan orang Melayu/Bumiputera secara tak lansung.

Maka, kata Menteri KBS, Peguam PKR ni jelas tidak mahu mengiktiraf agensi yang telah ditubuhkan oleh Kerajaan yang membantu orang Melayu/Bumiputera.
''Kenyataannya keterlaluan. Dia seolah-olah tidak membenarkan kewujudan agensi seperti Majlis Amanah Rakyat (Mara) dan TEKUN (Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga). Saya kesal dengan tindakannya itu apatah lagi sebagai Naib Presiden parti.

''Jika begini sikap pemimpin PKR, tidak mustahil jika mereka berpeluang memerintah negara ini pasti agensi yang mengutamakan orang Melayu dan bumiputera dihapuskan demi kononnya mahu menyamaratakan dengan kaum lain,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Bagi diorang, kalau Kerajaan bagi bantuan kepada Bukan Melayu, maka diorang akan tuduh Kerajaan ni meminggirkan orang Melayu dan Bumiputera.

Bila Kerajaan buat pulak Majlis Ekonomi Bumiputera, diorang tuduh pulak Kerajaan mengenepikan hak Bukan Melayu. Itu memang permainan Politik diorang.

Kerajaan buat la apa pun untuk rakyat, pasti diorang ni akan tolak dengan tujuan untuk menghasut rakyat agar terus membencikan Kerajaan. Memang itu polisi diorang.

Kalau tak percaya, kita tunggu respon dari puak - puak Pakatan Haramjadah tu mengenai kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri KBS kita ni.

Pasti diorang akan kata yang kenyataan itu hanya satu taktik untuk menakut - nakutkan Melayu dan menjauhkan mereka dari memilih Pakatan.

Yakin lah bahawa 'buah' itu jugak yang akan digunakan oleh mereka. Dan benda tu pun bukannya satu perkara yang baru bagi kita sebenarnya.

Apa yang pasti, pemimpin Pakatan Haramjadah macam Peguam PKR ni bukan sahaja tak faham pasal Perlembagaan Negara. Tapi diorang ni JAHIL tentang perkara tersebut!!!

Kesimpulannya, rakyat tidak terlalu bodoh untuk terus menjadi MACAI Pakatan Haram jadah ni. Mereka tidak mudah dipermainkan dengan kenyataan sempit Peguam PKR tu.

Sebab rakyat tau, puak - puak Pakatan Haramjadah ni hanya berjuang untuk diri diorang sendiri je. Bukannya diorang nak berjuang untuk kepentingan rakyat. Yang penting diorang boleh menghasut rakyat untuk menjahanamkan Negara. Itu lebih penting bagi mereka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping