Jumaat, September 06, 2013


Jika sebelum ini, puas dia kompang satu Malaysia dengan menghasut rakyat setempat agar menolak perancangan yang telah dibuat oleh Kerajaan.

Itu pun sebelum Pilihan Raya. Masa tu dia dicanangkan untuk menjadi 'Bakal Menteri Besar' Johor. Sebab itu la dia nak tunjuk yang dia 'Hero'.

Tapi, sebaik sahaja habis je Pilihan Raya, terus dengan dia - dia senyap. Tak bersuara lansung dah pasal projek Rapid Pengerang tu.

Kemungkinan dia tau yang rakyat pun curiga dengan apa yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan tu selama hari ini kot. Diorang memang Retorik bila bercakap.

Sekarang, bila dah habis Pilihan Raya, kenapa isu berkaitan dengan Rapid Pengerang tu tidak lagi diperkatakan? Kenapa ianya tidak dijadikan bahan bualan?

Nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Haramjadah ni hanya menjadikan isu tu sebagai 'Modal Politik' untuk menghasut rakyat setempat.

Hakikatnya, diorang sanggup lakukan apa sahaja demi mendapat sokongan serta undi daripada rakyat. Itu sahaja. Bukannya diorang benar - benar nak memperjuangkan nasib rakyat sangat pun!!!
Penduduk sekitar Pengerang di Johor sudah menerima sepenuhnya projek mega petrokimia RM60 bilion  di kawasan itu, kata Setiausaha Umno bahagian, Ghazali Abas.

“Suara-suara sumbang yang membangkang atau membantah projek berkenaan seperti sebelumnya tidak lagi kedengaran, sebaliknya telah menyokongnya.

“Wang pampasan kerana pengambilan tanah penduduk sudah dibayar, rumah-rumah baru sedang dibina dengan kelengkapan moden.

“Jumlah pampasan bergantung kepada keluasan tanah,” katanya.

Pada peringkat awal, projek petrokimia yang bernilai RM60 bilion itu dibantah oleh sebilangan penduduk kerana tanah mereka diambil dan mereka terpaksa berpindah.

Menurut Ghazali, isu itu menjadi reda setelah pihak kerajaan serta pemaju mengadakan sesi penerangan kepada penduduk.

“Rumah-rumah akan siap penghujung tahun ini dan penduduk akan berpindah selepas itu,” kata Ghazali lagi.

Masalah-masalah tanah perkuburan, tambah beliau yang sebelum ini menjadi rungutan, juga berjaya diselesaikan dengan baik.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping