Khamis, September 19, 2013


Jika awal tadi SH siarkan kenyataan yang keluar dari mulut Haru Taib sendiri yang jelas dilihat menyindir pemimpin PAS yang 'kurang cerdik' pasal resolusi Multaqa Ulama.

Apa yang pasti, sindiran 'Halus' Harun Taib tu wajar ditujukan kepada orang macam Si Khalid Gereja ni yang memang tak sedar diri tu sebenarnya. (klik kat sini)

Sebaik sahaja Multaqa Ulama PAS buat resolusi dan mencadangkan supaya PAS mengkaji semula kedudukan mereka dalam Pakatan, Khalid Gereja ni mula naik angin.

Macam - macam  alasan yang dia keluarkan demi untuk memastikan yang PAS tetap kekal dalam Pakatan. Itu pun dia buat bukan sebab nak memperjuangkan rakyat.

Sebaliknya Si Khalid Gereja tu keluarkan kenyataan bantahan terhadap cadangan tu demi untuk dia terus mengekalkan kedudukan dia sekarang ni.

Si Khalid Gereja tu sendiri sedar bahawa tanpa sokongan dari kalangan PKR dan DAPigs, dia tentu - tentu takkan dapat duduk kerusi Ahli Parlimen pada ketika ini.

Itu pasal la dia sanggup buat apa sahaja demi untuk memastikan yang dia kekal jadi Ahli Parlimen dimasa akan datang dan mahu PAS kekal dalam Pakatan.

Malah dia tak teragak - agak untuk terus mempertikaikan Ulama yang ada dalam PAS pada hari ini secara terang - terangan dengan dakwaan seperti dibawah:
Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad berkata, ulama pelapis PAS gagal menangani propaganda Umno diperingkat akar umbi sehingga PAS gagal menembusi kawasan kubu kuat Umno.

“Kegagalan kita (PAS) ialah kegagalan untuk menangani dakyah Umno di peringkat akar umbi.

“Sepatutnya ulama pelapis ni tumpu kepada kelemahan dalam menangani dakyah Umno dikalangan masyarakat Melayu.

“Daripada  dia sibuk nak serang dan mengkritik Pakatan Rakyat lebih baik dia tumpu kepada persoalan menangani dakyah Umno,” katanya dalam sidang media di pejabatnya di sini hari ini.
Nah!!! Nampak sangat la pemimpin macam Si Khalid Gereja ni dah menentang perjuangan PAS selama hari ini. Dia jelas menentang kepimpinan Ulama dalam PAS.

Sanggup dia tuduh Ulama PAS tak buat kerja sepanjang Pilihan Raya Umum yang lalu sehingga dituduh menjadi punca kekalahan PAS dikawasan kubu UMNO!!!

Persoalannya sekarang, adakah ini rupa pemimpin yang masih lagi nak disimpan oleh PAS? Rasanya, baik buang aje la orang macam Si Khalid Gereja ni.

Tak payah la angkat dia jadi pemimpin dalam muktamar yang akan datang. Kalau disimpan orang macam Si Khalid Gereja ni, alamat jahanam la PAS dibuatnya!!! Elok humban je dalam longkang, lagi baik dari bawak penyakit dalam PAS!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping